Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej.
Wstęp deklaracji
Szkoła Podstawowa w Karścinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej spkarscino.superszkolna.pl
Data publikacji strony internetowej: 2011-02-21 Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-20
Dostępność strony
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości bo zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań,
- filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
- zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych,
- Ponadto strona nie zapewnia:
- Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
- Blokady animacji
- Monochromatyczności
- Zmiany czcionki
- Audiodeskrypcji
- Zaznaczenia linków
- Podkreślenia linków
Ułatwienia na stronie internetowej:
Strona internetowa posiada następujące ułatwienia:
- Nawigację klawiaturą
- Zwiększenie i zmniejszanie wielkości tekstu
- Kontrast
- Mapę strony
- Wyszukiwarkę
- Zaznaczanie tytułów i tekstu
Szablon strony spkarscino.superszkolna.pl spełniającej wymagania WCAG-2.1 będzie wprowadzony z końcem bieżącego roku.
W przygotowaniu jest nowa urzędowa strona Szkoły Podstawowej w Karścinie o domenie spkarscino.pl w pełni dostosowana do wymagań ustawy.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Andrzej Maciejewski email: a.maciejewski@spkarscino.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 94 311 7462. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo - skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Szkoły Podstawowej w Karścinie nr 18.
1) Opis dostępności wejścia do budynku.
Budynek posiada cztery wejścia. Wejście boczne przy szatniach jest dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami, zapewnia dostanie się do budynku z poziomu terenu bez przeszkód architektonicznych, drzwi są dwuskrzydłowe umożliwiają przejazd wózka inwalidzkiego.
Pozostałe wejścia: główne obok świetlicy, również jest dwuskrzydłowe , jednak trzeba pokonać jeden schodek, wejścia boczne nr 2 do Małego Przedszkola oraz wejście boczne nr 3 (od strony sali gimnastycznej), zawierają przeszkodę w postaci dwóch schodków.
2) Opis dostępności korytarzy, schodów, windy i toalet.
Budynek jest dwukondygnacyjny.
Na parterze korytarz jest szeroki umożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim, wejścia do sal lekcyjnych są szerokie powyżej 90 cm, wejścia są bez progów, wejścia do toalet są węższe niż 90 cm, występują progi 4 cm. Toalety nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Na piętro wiodą szerokie proste schody 150 cm szerokości z poręczami z obydwu stron z jednym podestem, schody są wygodne, stopnie mają 15 cm wysokości na 28 cm szerokości, utrudniają samodzielne przemieszczanie się na wózku inwalidzkim , taka osoba zmuszona jest korzystać z pomocy pracowników szkoły.
Na piętrze korytarz jest szeroki umożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim, wejścia do sal lekcyjnych są szerokie powyżej 90 cm, wejścia są bez progów, wejścia do toalet są węższe niż 90 cm, występują progi 4 cm. . Toalety nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Klatka schodowa w części gdzie znajduje się Małe Przedszkole ze względu na szerokość i dwa podesty uniemożliwiają pokonanie ich na wózku inwalidzkim.
W korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli.
3) Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a , ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Potrzebującym informacji udzielają pracownicy szkoły.
4) Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Szkoła posiada miejsca parkingowe, brak jest wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych
5) Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6) Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online, ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego.
Oświadczenie sporządzono: 2020-10-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Dane teleadresowe: Szkoła Podstawowa w Karścinie Karścino 18, 78-230 Karlino
adres e-mail: a.maciejewski@spkarscino.pl nr tel.: 94 311 7462
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848)