Realizacja zajęć dodatkowych - warsztatów "Tolerancja, Akceptacja, Inkluzja: Różnice, które nas jednoczą" w ramach projektu "Nauka-lepsze jutro!".
#FunduszeUE
Uczennice wzięły udział w zabawach wymagających współpracy, podczas których mierzyły się z różnymi trudnościami (np. brakiem możliwości użycia mowy werbalnej). Wykonanie tych ćwiczeń prowadziło do uświadomienia uczennicom tego, że mierząc się z różnymi trudnościami, łatwiej jest nam przez nie przejść razem. Dziewczyny doskonaliły umiejętność współpracy, kształtowały postawę empatyczną oraz postawę zrozumienia i życzliwe nastawienie wobec innych.
Uczennice utrwalały wiedzę dotyczącą tolerancji. W ramach ćwiczeń miały za zadanie wskazać prawidłowe dokończenia zdań oraz pogrupować zachowania tolerancyjne i nietolerancyjne.
Podczas zajęć każda uczennica otrzymała kartę z nową tożsamością. Dziewczyny miały za zadanie wcielić się w zaproponowaną rolę, w tym wyobrazić sobie i graficznie przedstawić podstawowe elementy życia tej osoby. Następnie uczennice usłyszały opis tego, co może przytrafić się różnym dzieciom. W przypadku uznania, że dane stwierdzenie może być prawdą o osobie, w którą się wcieliły, robiły krok naprzód. Zwrócenie uwagi na ostateczne miejsca, w których się znalazły, pozwoliło na omówienie kwestii dyskryminacji oraz nierówności społecznej i ekonomicznej między różnymi osobami. Zajęcia, którym towarzyszyły elementy odgrywania ról, symulacji oraz dyskusji miały na celu podkreślenie różnorodności sytuacji każdego człowieka, wzbudzanie zrozumienia i empatii wobec innych.
Uczennice korzystając z nowoczesnych tabletów poszerzały swoją wiedzę na temat dyskryminacji, stereotypów, uprzedzeń, a także empatii, akceptacji oraz inkluzji społecznej. W ramach utrwalenia poznanych informacji przygotowały plakaty dotyczące tych zagadnień.
Uczniowie zaprojektowali ulotki propagujące postawę tolerancji i akceptacji. Stworzone prace pozwoliły na utrwalenie poznanych podczas zajęć informacji.