Realizacja zajęć - koło zainteresowań z języka angielskiego w ramach projektu "Nauka-lepsze jutro!".
#FunduszeUE
Let’s eat a hamburger! Wprowadzenie wybranego słownictwa związanego z jedzeniem.
Welcome to Australia!
Uczniowie zapoznali się z ciekawostkami dotyczącymi Australii, poszerzali zasób słownictwa o wybrane nazwy zwierząt żyjących na tym kontynencie oraz wykonali ich maski.
"Symphony". Piosenka w języku angielskim.
Uczniowie doskonalili umiejętność słuchania ze zrozumieniem poprzez uzupełnianie brakujących słów piosenki na podstawie wysłuchanego utworu. Uczniowie tłumaczyli tekst piosenki na język polski. Na zakończenie zajęć chętne osoby podjęły wyzwanie wspólnego zaśpiewania poznanej piosenki.
"Guess who? Zgadnij kim jestem?". Podczas zajęć uczniowie doskonalili umiejętność komunikacji w języku obcym poprzez zabawę. Uczniowie losowali obrazki z postaciami lub przedmiotami, a następnie na podstawie wskazówek dawanych przez kolegów i koleżanki z klasy odgadywali kim lub czym są. Uczniowie posługiwali się językiem angielskim i w ten sposób przełamywali swoją barierę językową.
„Mind-mapping. Tworzymy mapy myśli w języku angielskim”.
Uczniowie rozwijali swój zasób słownictwa poprzez tworzenie map myśli w celu lepszego zapamiętania wyrazów z danej kategorii. Uczniowie wzbogacali swoje mapy myśli o obrazki.
"My house. Projekt domu. Słownictwo".
Uczniowie rozszerzali zasób słownictwa związanego z domem o nazwy pomieszczeń oraz wybrane sprzęty, a następnie wykonali wspólnie jego projekt na tablicy oraz swoje własne na kartkach.
Podczas zajęć obchodziliśmy „Dzień Naleśnika”. Zanim przystąpiliśmy do najsmaczniejszej części - degustacji, przeanalizowaliśmy przepis na naleśniki w języku angielskim oraz powtórzyliśmy słownictwo związane z jedzeniem.
Podczas zajęć towarzyszyła nam uwielbiana przez uczniów… kapibara. Razem z nią powtórzyliśmy słówka, poznaliśmy nowe oraz stworzyliśmy własne wersje tego zwierzątka.
Na zajęciach pojawiły się... małe roboty, które umiliły nam poznawanie nowych słówek. Uczniowie bardzo chętnie utrwalali ich wymowę razem z robotami.
Easter is coming… Wielkanoc nadchodzi wielkimi krokami. Podczas zajęć stworzyliśmy plakaty przedstawiające słownictwo związane z Wielkanocą, które ozdobiły korytarz naszej szkoły. Praca w grupach okazała się bardzo owocna, a nauka słówek stała się przyjemnością.
Podczas zajęć utrwalaliśmy słownictwo z różnych kategorii za pomocą platformy do przeprowadzania interaktywnych quizów (‚Kahoot’). Nie obyło się bez rywalizacji pomiędzy grupami oraz wielu pozytywnych emocji.