![hjhsdbd.png [1685x133]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/396/cms/szablony/107637/zdjecia/orign/hjhsdbd.png)
Realizacja zajęć dodatkowych - koło zainteresowań przyrodniczych (biologia, geografia) w ramach projektu "Nauka-lepsze jutro!".
#FunduszeUE
Podczas zajęć uczniowie poznali warunki uprawy chryzantem (złocieni) - kwiatów jesieni. Świetnie poradzili sobie z pracami ogrodniczymi. Nasza chryzantema pięknie ozdobiła teren szkoły.
![resized_2.jpg [720x720]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/396/cms/szablony/107637/zdjecia/orign/resized_2.jpg)
Podczas zajęć uczniowie rozwijają także zainteresowania geograficzne, umiejętności czytania mapy czy atlasu. Poznają zjawiska przyrodnicze na Ziemi, informacje o różnych krajach i regionach.
![img_9509.jpg [768x1024]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/396/cms/szablony/107637/zdjecia/orign/img_9509.jpg)
![img_9709.jpg [800x1067]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/396/cms/szablony/107637/zdjecia/orign/img_9709.jpg)
Jednym z tematów zajęć było także „Rozmieszczenie geograficzne zwierząt”. Uczniowie poznali warunki środowiskowe wytyczające na Ziemi granice i bariery rozsiedlenia zwierząt.
![zdjecie_geografia__zwierzeta_swiata.jpg [200x267]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/396/cms/szablony/107637/zdjecia/orign/zdjecie_geografia__zwierzeta_swiata.jpg)
Uczniowie odkrywali północną i zachodnią Afrykę. Poznali krajobraz, państwa, uprawy tej części kontynentu. Szczególną uwagę zwrócili na maskę afrykańską - istotny element sztuki afrykańskiej.
![]()
Uczniowie poznali środowisko geograficzne obszarów okołobiegunowych Ziemi - Arktykę i Antarktykę - położenie, terminy: lądolód, lodowiec szelfowy, góra lodowa, nunatak, klimat, roślinność, zwierzęta, nazwy surowców występujących na tym obszarze.
![img_20250102_123616.jpg [600x450]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/396/cms/szablony/107637/zdjecia/orign/img_20250102_123616.jpg)
Uczniowie poznali gwiazdozbiory należące do konstelacji okołobiegunowych - takie, które na naszym niebie północnym można obserwować przez cały rok. Do tej grupy należą: Mała Niedźwiedzica, Duża Niedźwiedzica, Kasjopeja, Cefeusz, Żyrafa i Smok.
![img_0052_2.jpg [400x533]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/396/cms/szablony/107637/zdjecia/orign/img_0052_2.jpg)
![img_0053.jpg [400x533]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/396/cms/szablony/107637/zdjecia/orign/img_0053.jpg)
Wielkanoc z przyrodą w tle. Uczniowie poznali budowę jajka i to, jak z niego powstaje kura. Porównywali jajka różnych gatunków ptaków (jajka strusie, gęsie, kurze i przepiórcze).
![img_0547.jpg [400x470]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/396/cms/szablony/107637/zdjecia/orign/img_0547.jpg)
Uczniowie wykonali drogowskaz, na którym zaznaczyli odległości z Karścina do wybranych miejsc na świecie.
![img_0582.jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/396/cms/szablony/107637/zdjecia/orign/img_0582.jpg)
W ramach zajęć odbyło się spotkanie z przedstawicielem Nadleśnictwa Gościno. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach edukacji leśnej - zapoznali się z pracą leśniczego, środowiskiem życia w lesie, zagrożeniami i ochroną lasu.
![img_0852.jpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/396/cms/szablony/107637/zdjecia/orign/img_0852.jpg)