Realizacja zajęć - wsparcie psychologa szkolnego w ramach projektu "Nauka-lepsze jutro!".
#FunduszeUE
Uczennice wykonały plakaty dotyczące poznanych podczas zajęć emocji.
Uczennice nabywały umiejętności rozpoznawania u siebie objawów stresu i radzenia sobie w trudnych, stresujących sytuacjach. Zastanawiały się, czy i jakie działanie pozytywne może mieć stres. Doskonaliły umiejętność wypowiadania i argumentowania swojego zdania. Zajęcia przeprowadzono z wykorzystaniem nowego monitora interaktywnego oraz nowych tabletów, na których uczennice wyszukiwały interesujących je informacji na temat stresu.
Uczniowie podczas zajęć wykonali własne Apteczki Pierwszej Pomocy Emocjonalnej.
Uczniowie podczas zajęć stworzyli "Pamiętniki dobrych chwil", w których będą zapisywać miłe wspomnienia.
Podczas kolejnych zajęć uczniowie pracowali nad zagadnieniem przyjaźni. Wspólnie budowaliśmy świadomość bycia ważnym dla innych. Miłe słowa, które każdy z grupy napisał o koledze/koleżance sprawiły, że na twarzach uczniów zagościł uśmiech.
Podczas każdych zajęć wykorzystuje się ćwiczenia doskonalące umiejętność współpracy z innymi. Ćwiczenia te pozwalają na uświadomienie uczniom efektywności wspólnego rozwiązywania problemów i realizacji wspólnego celu. Rozwijają one także zdolność tworzenia więzi wśród członków grupy i wzmacniają poczucie przynależności.
Uczennice poszerzały wiedzę dotyczącą zmian nastroju. Dowiedziały się, jakie zmiany są w normie oraz kiedy należy sięgnąć po pomoc. Budowały świadomość na temat przeżywanych stanów emocjonalnych. Doskonaliły umiejętność adekwatnego określania swojego nastroju.