Szkoła Podstawowa w Karścinie

Klasa 8 – informatyka        

 Temat: Adresowanie bezwzględne

 Każda komórka w arkuszu kalkulacyjnym ma swój adres. W komórkach tych można wpisywać dowolne dane, które będą pobierane podczas wykonywania formuł. Aby formuła „wiedziała”, jakie dane ma pobrać, należy użyć odpowiednich adresów komórek.

Dodatkowo podczas kopiowania formuł adresy komórek mogą się zmieniać. Mogą również pozostać niezmienione. Decydować o tym będzie sposób adresowania komórek w formułach. Stosuje się różne sposoby adresowania komórek, między innymi adresowanie bezwzględne

 Adresowanie bezwzględne stosowane jest wówczas gdy chcemy aby po skopiowaniu formuły do innych komórek adres konkretnej komórki użytej w formule się nie zmieniał.

 Adres bezwzględny zawiera znak $ przed nazwą kolumny i numerem wiersza np. $A$2

 Materiały do wykorzystania

Podręcznik strona 133

Platforma e-podreczniki.pl

 - Utwórz nowy dokument w arkuszu kalkulacyjnym (Excel) nazwij go

7 - informatyka – imię adres

w miejscu imię wpisz swoje imię

 - otwórz platformę e-podreczniki.pl

- w pasku „wyszukaj” wpisz Adresowanie bezwzględne

- otwórz plik Projektowanie arkuszy kalkulacyjnych

- Przejdź do części Adresowanie bezwzględne

- Przeanalizuj ćwiczenie nr 5

 Zadanie do wykonania na ocenę

Ćwiczenie 7 z platformy e-podreczniki.pl

Oblicz wartości wyrażenia ax+by+c. Zastosuj adresowanie bezwzględne.

 Plik z excel prześlij na e-mail:  s.patyk@spkarscino.karlino.pl

W razie pytań proszę pisać.

7 klasa    informatyka

Temat:  Osadzanie i wstawianie obrazów

 Dziś zapoznacie się ze sposobami wstawiania obrazów w dokument tekstowy.

- zaloguj się na platformie e - podręczniki.pl

- w pasku „wyszukaj” wpisz Wstawianie obrazów do tekstu

- otwórz plik

- zapoznaj się ze sposobami wstawiania obrazów, wykonaj ćwiczenia.

 Zadanie do wykonania na ocenę

Zadanie będzie polegało na wykonaniu plakatu

- Utwórz nowy dokument w dokumencie tekstowym (word) nazwij go

7 - informatyka – imię plakat

w miejscu imię wpisz swoje imię

- w dokumencie wpisz dowolne hasło (powiedzenie) np. oszczędzaj wodę

- na podstawie tekstu i filmów zamieszczonych na platformie e-podręczniki.pl z podrozdziału „Wstawianie do tekstu obrazów typu clipart” wstaw ilustrację nawiązującą do wpisanego hasła (powiedzenia),

- dostosuj wielkość ilustracji i hasła. Sformatuj plakat według uznania

- gdy już wykonasz plakat ustaw kursor na koniec dokumentu tak aby przejść do strony nr 2 (np. za pomocą klawisza ENTER)

- wciśnij klawisz na klawiaturze PrtSc  (Print Screen)

- wciśnij kombinacje klawiszy Ctrl V lub prawą stroną myszki wklej

- zapisz dokument (np. poprzez Ctrl S)

 Prześlij pracę na e-mail:  s.patyk@spkarscino.karlino.pl

 W razie pytań proszę pisać.

 Klasa 6 informatyka           

 Temat: Poczta elektroniczna i zasady właściwego zachowania w sieci

 W obecnej sytuacji (koronawirus) większość z Was zaczęła już przygodę z pocztą elektroniczną zwaną e-mail. Dziś podam ważniejsze wiadomości, pojęcia.

 Ważniejsze informacje na temat poczty elektronicznej

E-mail – co to?

e-mail – (z angielskiego electronic mail czyli poczta elektroniczna) – to usługa umożliwiająca wymianę wiadomości między użytkownikami Internetu.

Zanim założysz konto należy zapoznać się z zasadami obowiązującymi w tej poczcie. Ważne jest czy:

- pobierane są opłaty

- ile trzeba mieć lat by założyć konto

- czy potrzebna jest zgoda rodziców.

 Budowa adresu e-mail

Podczas tworzenia poczty podajemy nazwę użytkownika przed znakiem @.

Po znaku @ jest nazwa serwera np. outlook.com lub inne

Nazwa użytkownika @ nazwa serwera

 Następnie podaje się hasło. Hasło powinno być łatwe dla osoby zakładającej, trudne dla innych.

W haśle użytkownika najlepiej jest używać kombinacji znaków. Litery małe i duże, cyfry oraz znaki specjalne np. #, $ .

W panelu konta pocztowego znajdują się między innymi foldery:

Odebrane – wiadomości które przysłano

Wysłane – wiadomości które wysyłasz,

Wersje robocze – wiadomości napisane ale nie wysłane, np nie jest dokończony, bo musicie iść do sklepu J

Kosz – usunięte e-mail (to tak jak w domu zbierane są śmieci do kosza a po jakimś czasie wynosicie je z domu i wrzucacie do kontenera).

Poczta elektroniczna ma określoną pojemność podawaną w megabajdach MB, gigabajtach GB. Jeżeli skrzynka zostanie wypełniona, to wyświetli się informacja o tym fakcie i wiadomości nie będą przychodziły. W takiej sytuacji należy usunąć całkowicie stare, odczytane e-maile. Całkowicie - czyli należy usunąć również z kosza.

Wysyłanie wiadomości e-mail

 Utwórz wiadomość / nowy e-mail – otwiera się okno do pisania wiadomości

Do – należy podać adres e-mail osoby do której pisana jest wiadomość

Temat – krótka informacja czego dotyczy, np. klasa 6 - Ania Bąk – zadanie nr 1 z informatyki.

DW – (do wiadomości) – gdy chcemy by kopię tej wiadomości dostała również inna osoba

UDW (ukryte do wiadomości) - gdy chcemy by kopię tej wiadomości dostała również inna osoba, ale jej adres nie będzie widoczny dla odbiorcy

Załączniki – po wybraniu tej opcji otwiera się ścieżka dostępu, skąd należy pobrać załącznik np. pulpit / nowy folder / zdjęcie 1

 Kontakty - Programy pocztowe pozwalają również na zapisywanie adresów e-mail. Dzięki temu przy tworzeniu nowych wiadomości nie trzeba będzie ich wpisywać za każdym razem.

Wyślij – wysyłanie wiadomości wraz z załącznikami

 Zadanie dla uczniów

Korzystając z podręcznika str. 42 „Poznanie natykiety” proszę na kartce A4 (z bloku) stworzyć plakat o regułach / zasadach jakie należy przestrzegać aby nie obrazić adresata. Wypisz te zasady, które wg Ciebie są najważniejsze (mogą być inne niż te z podręcznika). Można zrobić ilustrację.

 Oceniana będzie pomysłowość, estetyka

Proszę zdjęcia prac przysyłać na adres e-mail:

s.patyk@spkarscino.karlino.pl

W przypadku problemów – proszę pisać

 Klasa 5  Informatyka

 Zadanie

Stworzenie krótkiej prezentacji w programie PowerPoint (lub LibreOffice Impress)

Dodatkowe informacje dotyczące programu znajdziecie w podręczniku strona 63

 1. Uruchom program PowerPoint i wybierz opcję Pusta prezentacja

Pojawi się okno „Kliknij, aby dodać tytuł” – kliknij w nie i wpisz tytuł Moje ulubione bajki

W podtytule podaj swoje imię i nazwisko

Zmień elementy prezentacji takie jak: kolor i rodzaj, wielkość czcionki, kolor tła W celu zmiany koloru, czcionki itd. należy najpierw myszką zaznaczyć element który będziesz zmieniać a następnie z menu górnego wybrać opcje

 - W celu zmiany tła należy wcisnąć lewą stronę myszy i wybrać opcję formatuj tło

- Następnie dodaj nowy slajd.

Można wybrać z menu górnego

lub z podglądu utworzonych slajdów, który znajduje się

po lewej stronie prezentacji

 - po kliknięciu na slajd -  za pomocą kopiuj, wklej lub za pomocą klawiatury

Ctrl+C,   Ctrl+V

Na kolejnych slajdach wymień kilka tytułów bajek (dowolne), dodaj również ilustrację.

-W celu dodania ilustracji,

- znajdź odpowiednią ilustrację,

- zapisz np. na pulpicie,

Z menu górnego wybierz zakładkę wstawianie a następnie obrazy. Pobierz z pulpitu.

Obraz można dowolnie formatować.

 Gdy prezentacja jest już gotowa można sprawdzić jej efekty

Z menu górnego wybieramy polecenie pokaz slajdów następnie wybierz opcję od początku.

Lub po wciśnięciu ikony znajdującej się w prawej dolnej części monitora.

 Przeglądanie następuje za pomocą myszki lub klawiatury np. strzałki w górę, dół

 Dodaj do prezentacji 4 slajdy. Na slajdach dodaj tytuł bajki oraz ilustrację.

 W razie problemów, proszę pisać na e-mail

 termin wykonania zadania

zadanie można wysłać w postaci pliku lub zdjęcia z telefonu na adres

s.patyk@spkarscino.karlino.pl

w tytule e-mail proszę podać klasę i imię (jeśli dwie lub więcej osób z klasy ma te same imiona to proszę dodać pierwszą literę nazwiska np.

5-JustynaS  

Miłej pracy

 Informatyka klasa 4   

W programie PAINT (nie 3D) proszę narysować gałązkę z baziami oraz pisankę    

- będziecie korzystać z poleceń: OWAL KRZYWA

gałązka z baziami - przykład

- wybierz polecanie KRZYWA

- narysuj linię

- najedź kursorem na linię i lewym przyciskiem myszy wykrzyw linię (można ją wykrzywić tylko dwukrotnie)

- wybierz polecenie OWAL

- narysuj owalne kształty przy krzywej

- za pomocą

      krzywej narysuj linię (w środku owalu)

- pokoloruj odpowiednie części na brązowo i szaro (ewentualnie biało)

 Pisanka – dowolna

- wykorzystaj polecenia krzywa i owal i narysuj pisankę

 zadanie można wysłać w postaci pliku lub zdjęcia z telefonu na adres

s.patyk@spkarscino.karlino.pl

w tytule e-mail proszę podać klasę i imię (jeśli dwie lub więcej osób z klasy ma te same imiona to proszę dodać pierwszą literę nazwiska np.

4-JustynaS

 Miłej pracy


 

4 - informatyka – 06.04.2020

 Dzisiejsze zadanie będzie polegało na narysowaniu w programie PAINT żaglówki. Sposób wykonania zamieszczono w podręczniku pod tytułem Wiatr w żagle. Zwielokrotnianie obiektów. Również poprzez komunikator załączam kartę pracy do tego zadania. Zdjęcia proszę wysyłać na e-mail s.patyk@spkarscino.karlino.pl. Pytania można wysyłać również za pomocą komunikatora. Proszę w tytule obowiązkowo podać klasę, imię i nazwisko. Bez odpowiedniego tytułu będę odsyłać e-maile bez sprawdzenia.

 5- informatyka  - 06.04.2020

 Dzisiejsze zadanie będzie polegało na wykonaniu prezentacji o tradycjach Świąt Wielkanocnych. Prezentacja powinna zawierać stronę tytułową, na drugim slajdzie spis treści – czyli jakie są nasze tradycje świąteczne, kolejne slajdy to już rozwinięcie spisu treści – czyli tradycje. Ocenie będzie podlegać nie tylko ilość slajdów ale i ich estetyka. Prace proszę przesyłać na e-mail s.patyk@spkarscino.karlino.pl. Proszę w tytule obowiązkowo podać klasę, imię i nazwisko. Bez odpowiedniego tytułu będę odsyłać e-maile bez sprawdzenia.

Życzę wszystkim Wesołych Świąt i dużo zdrowia.

6 – informatyka – 06.04.2020

Proszę zapoznać się z tematem na stronie 47 o rozmowach w sieci. Zwróć uwagę na treść zamieszczoną w tabelce str. 50. Na jej podstawie proszę w dowolnym programie, hasłami, wypisać najważniejsze zasady dotyczące kontaktów w sieci. W miarę możliwości wklej ilustracje.

Proszę w tytule obowiązkowo podać klasę, imię i nazwisko. Bez odpowiedniego tytułu będę odsyłać e-maile bez sprawdzenia.

Życzę wszystkim Wesołych Świąt i dużo zdrowia.

 7- informatyka – 06.04.2020

Dzisiejsze zadanie polega na napisaniu zaproszenia.

 Proszę przeczytać w podręczniku na str. 209 o zastosowaniu spacji nierozdzielających. Na podstawie ćwiczenia 5 na str. 209 napisz własne zaproszenie z zastosowaniem spacji nierozdzielającej.

 Zaproszenie powinno być na jedną stronę; ustawienie dowolne (poziome, pionowe).

 Odpowiednio duża czcionka; rodzaj czcionki: ozdobny - dowolny

Temat zaproszenia - dowolny. Proszę podać kogo zapraszacie, na jaką uroczystość, kiedy, gdzie i kto zaprasza.

 Praca na ocenę. Pracę należy przesłać na adres e-mail s.patyk@spkarscino.karlino.pl

 Osoby przesyłające pracę w postaci zdjęcia proszę przed wykonaniem zdjęcia wcisnąć ikonę znaków niedrukowalnych czyli odwrócone P.

 Proszę w tytule obowiązkowo podać klasę, imię i nazwisko. Bez odpowiedniego tytułu będę odsyłać e-maile bez sprawdzenia.

 Życzę wszystkim Wesołych Świąt i dużo zdrowia.


 8 – informatyka – 06.04.2020

Temat: Projektowanie i tworzenie wykresów w arkuszu kalkulacyjnym

 Dzisiejsze zadanie będzie polegało na tworzeniu wykresów na podstawie danych.

 Ćwiczenie interaktywne znajduje się na stronie www

 https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-wykresu-na-podstawie-kilku-serii-danych/Dv0qLQFei

 Proszę wykonać ćwiczenia 1, 2, 5, 6.

 Zrób jedno zdjęcie utworzonego dowolnego wykresu na podstawie tych ćwiczeń.

 Zdjęcie proszę przesyłać na e-mail s.patyk@spkarscino.karlino.pl. Proszę w tytule obowiązkowo podać klasę, imię i nazwisko. Bez odpowiedniego tytułu będę odsyłać e-maile bez sprawdzenia.

 Życzę wszystkim Wesołych Świąt i dużo zdrowia.


20.04.2020 Klasa 4 Temat: Wklejanie zdjęć i praca z narzędziem Tekst

  Obejrzyj na stronie www

 https://epodreczniki.pl/a/modyfikacja-cyfrowych-obrazow/DFPZf9KQH

 Dowiesz się jak w programie PAINT można dodać do fotografii kształty i teksty. Wykonaj przedstawione tam ćwiczenie 2. Polega ono na zaprojektowaniu rozmowy nie mniej niż czterech stworków na zapisanym wcześniej zdjęciu (jedna ilustracja komiksu). Zdjęcie wykonanego zadania proszę przesłać na   s.patyk@spkarscino.karlino.pl  Proszę pamiętać o podaniu imienia i klasy.

 Klasa 5- Temat: Wspomnienia z… Tworzymy album fotograficzny

  Dzisiejsze zadanie będzie polegało na prezentacji zbudowanej z 3 slajdów. Na podstawie podręcznika strona 72, proszę zamieścić dowolne zdjęcia, po jednym na stronie – mogą być z internetu. Każde zdjęcie powinno być podpisane i sformatowane wg uznania. Wybór opcji formatowania znajduje się na stronach 75 – 78. Życzę miłej i twórczej pracy.

 Prace proszę przesyłać na e-mail s.patyk@spkarscino.karlino.pl. Proszę pamiętać o podaniu imienia i klasy.

  Klasa 6 – Temat: Chmura w Internecie. O usłudze OneDrive i współtworzeniu dokumentów

 Proszę zalogować się do Office 365. W lewym górnym rogu znajduje się ikonka z dziewięcioma kropkami – aplikacje. Wybierz usługę Outlook, w skrzyńce odbiorczej czeka na Was wiadomość. Po wybraniu dokumentu „klasa 6 – 20.04.2020” otworzy się dokument, który dzięki usłudze OneDrive możecie edytować. Proszę wykonać polecenie zamieszczone w dokumencie.

W podręczniku na stronach 52 – 57 znajdziecie więcej informacji o pracy w chmurze.

Dla chętnych na ocenę: stwórz swój plik i go udostępnij dla mnie i dla uczniów z klasy.

 Klasa 7 – Temat: Listy oraz tabele w dokumencie tekstowym.

Zadaniem do wykonania będzie narysowanie tabeli w dokumencie tekstowym. W tabeli przedstaw poznane wzory na pola i obwody figur płaskich: kwadratu, trójkąta, trapezu, równoległoboku, rombu, koła. Dodaj odpowiednie rysunki z opisem, osadzając je w tabeli. Wyrównaj teksty w komórkach do środka w poziomie. Do pisania wzorów użyj edytora równań. Rysunki wstaw za pomocą polecenia Kształty. Oznacz rysunki.

Pracę należy przesłać na pocztę s.patyk@spkarscino.karlino.pl


 Klasa 8 – informatyka – 21.04.2020

 Temat: Wstawianie tabel i wykresów do dokumentu tekstowego

 Przeczytaj tekst w podręczniku na stronie 149 o tworzeniu i wstawianiu wykresów do dokumentu tekstowego. Otwórz stronę www      https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-wykresow-do-arkusza-kalkulacyjnego/DEvLZgS5J     następnie wykonaj ćwiczenie 1. Wybierz inny rodzaj wykresu niż w przykładzie. Pracę proszę przesłać na:   s.patyk@spkarscino.karlino.pl


Klasa 4 – 27.04.2020

Temat: Wklejanie zdjęć i praca z narzędziem Tekst

Dziś dalszy ciąg tematu z zeszłego tygodnia. Bardzo proszę osoby, które jeszcze nie przysłały zaległych prac o ich przysyłanie na nowe konto e-mail  s.patyk@spkarscino.pl

Dzisiejsze zadanie będzie polegało na wykonaniu w programie PAINT plakatu z okazji uchwalenia Konstytucji 3 Maja.

 Klasa 5- 27.04.2020

Temat: Wprawić świat w ruch. Przejścia i animacje z prezentacji

Bardzo proszę o przysyłanie zaległych prac. Uwaga zmiana konta e-mail: s.patyk@spkarscino.pl

Dzisiejsze zadanie będzie polegało na wykonaniu prezentacji z zastosowaniem przejść między slajdami, wstawianiem tekstów dekoracyjnych oraz dodaniem animacji. Korzystając z informacji w podręczniku str. 82 - 85 proszę wykonać krótką prezentację na temat powstawania deszczu. Na stronie www znajdziecie przypomnienie jak powstaje deszcz i nie tylko https://www.youtube.com/watch?v=_ylq4ZF2SXA. Miłej pracy

 Klasa  6 – 27.04.2020

Temat: Chmura w Internecie. O usłudze OneDrive i współtworzeniu dokumentów

 Proszę zalogować się do Office 365. W lewym górnym rogu znajduje się ikonka z dziewięcioma kropkami – aplikacje. Wybierz usługę Word. Utwórz nowy dokument i nazwij go Informatyka 6. Otwórz podręcznik na str. 58 i przepisz to co znajduje się w ramce (zapamiętaj). Sformatuj dokument, w taki sposób jakby miał być powieszony na gazetce szkolnej. Udostępnij dla mnie ten dokument. Skorzystaj z informacji zamieszczonych w podręczniku str. 52 – 57.

Proszę przesyłać zaległe prace. Uwaga: zmiana konta e-mail  s.patyk@spkarscino.pl

 Klasa 7 – 27.04.2020

Temat: Wstawianie stopki i nagłówka, wyszukiwanie słów i znaków w dokumencie

 Temat w podręczniku na str. 217 – 222. Otwórz stronę www https://epodreczniki.pl/a/opracowywanie-dokumentow-kilkustronicowych/DNmKgZJ

Obejrzyj filmy oraz wykonaj ćwiczenia interaktywne. Nie przysyłajcie rozwiązań z dzisiejszej lekcji. W przyszłym tygodniu przyślę zestaw pytań jako sprawdzenie dzisiejszego zagadnienia. Bardzo proszę osoby, które nie przysłały zadań z poprzednich lekcji o przesyłanie ich już na nowy adres e-mail: s.patyk@spkarscino.pl.


 Klasa 8 – informatyka – 28.04.2020

Temat: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego – algorytmy

Podstawą obliczeń wykonywanych za pomocą funkcji arkusza kalkulacyjnego, takich jak np. sumowanie, potęgowanie, pierwiastkowanie, zaokrąglanie, obliczanie średniej, jest algorytm liniowy.

Na stronie www wykonaj interaktywne ćwiczenie 1

https://epodreczniki.pl/a/projektowanie-formul-i-ich-kopiowanie/D5J5Bja3C

Na stronie www zapoznaj się tylko z funkcją JEŻELI i wykonaj interaktywne ćwiczenie 1

https://epodreczniki.pl/a/projektowanie-formul-wykorzystujacych-sprawdzanie-warunkow/DlcimR4PC

Z dzisiejszej lekcji nie przysyłamy rozwiązań. Bardzo proszę o przysyłanie zaległych prac na nowy e-mail s.patyk@spkarscino.pl

 


 Klasa 4 – 04.05.2020

Temat: Nie tylko pędzlem. Pisanie i ilustrowanie tekstu – zadania projektowe

Dzisiejsze zadanie będzie polegało na narysowaniu półki z leżącymi oraz stojącymi na niej książkami. Narysuj półkę a na niej grzbiety 6 – 8 książek o różnej grubości, różnej wysokości, w różnych kolorach. Część książek powinno leżeć a część stać. Na każdej książce należy umieść tytuł oraz imię i nazwisko autora (mogą być wymyślone).

Zdjęcie z pracą wyślij na e - mail s.patyk@spkarscino.pl

Proszę o przysyłanie zaległych prac.

Klasa 5 – 04.05.2020

Temat: Wprawić świat w ruch. Przejścia i animacje w prezentacji

 Na dzisiejszej lekcji można wykorzystać prezentacje, które wcześniej stworzyliście. Na podstawie strony www https://epodreczniki.pl/a/animacja-wybranych-elementow-slajdow/DeBrkulFA  oraz podręcznika str. 95 proszę wykonać animacje wybranych elementów. Po zaznaczeniu wybranego elementu należy wybrać z górnego menu zakładkę ANIMACJE o następnie opcje animacji. W celu uzyskania zamierzonego efektu należy sprawdzać efekty animacji. Życzę miłej pracy. W związku, z tym że temat będzie realizowany na dwóch zajęciach proszę nie przysyłać w tym tygodniu prac.

Przypominam o przysyłaniu zaległych prac na e-mail:  s.patyk@spkarscino.pl

 Klasa  6 – 04.05.2020

Temat: Razem w chmurach. Zebranie i opracowanie danych – zadanie projektowe

 Dzisiejsze ćwiczenia będą polegały na wspólnym tworzeniu jednego dokumentu tekstowego.

 Proszę zalogować się do Office 365. Na skrzynkę pocztową wysłałam udostępnienie do dokumentu „Rodzaje chmur”. Na podstawie podręcznika str. 54 i na podstawie wiadomości z Internetu wypisz po jednym rodzaju chmur występującym w przyrodzie, dołącz zdjęcie, dodaj krótki opis. Informacje dodane przez ucznia nie mogą się powtarzać z wcześniej zamieszczonymi w dokumencie. Proszę przesyłać zaległe prace. Na e-mail:  s.patyk@spkarscino.pl

 Klasa 7 – 04.05.2020

Temat: Tworzenie przypisów, podział na kolumny i statystyka dokumentu

Na dzisiejszej lekcji dowiecie się w jaki sposób podzielić tekst na kolumny, jak szybko wyszukać słowa i znaki oraz do czego przydaje się statystyka dokumentu tekstowego. Informacje zawarto w podręczniku str. 219 – 223. Ponadto otwórzcie stronę www  https://epodreczniki.pl/a/podzial-tekstu-na-kolumny/DJPQRZZ01  i wykonajcie zamieszczone tam ćwiczenia interaktywne. Z dzisiejszych zajęć nie przysyłamy rozwiązań. Przypominam o przysyłaniu zaległych prac na e-mail: s.patyk@spkarscino.pl.


Klasa 8 – Informatyka – 05.05.2020

 Temat: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego – nauki przyrodnicze

 Dzisiejsze zadanie będzie polegało na przygotowaniu referatu o województwach w Polsce. W dokumencie tekstowym, proszę podać podstawowe informacje o każdym województwie: stolica, liczba ludności, gęstość zaludnienia, położenie, atrakcje turystyczne, oznaczenie literowe tablic rejestracyjnych pojazdów. Dane dotyczące liczby ludności oraz powierzchni województw proszę przedstawić w formie wykresu kołowego (podręcznik str. 174). Referat należy zakończyć wnioskami np. największą powierzchnię ma województwo a najmniejszą, najwięcej / najmniej ludności jest w ... W podsumowaniu proszę napisać, w którym województwie chcielibyście mieszkać i dlaczego. Prace proszę przysyłać na adres: s.patyk@spkarscino.pl

 Przypominam o przysyłaniu zaległych prac.


11.05.2020 - Klasa 4

Temat: Nie tylko pędzlem. Pisanie i ilustrowanie tekstu – zadania projektowe

 Na dzisiejszej lekcji utrwalicie sobie wiadomości o rysowaniu w programie Paint. W tym celu otwórzcie stronę www. Obejrzyjcie filmiki instruktażowe i samodzielnie wykonajcie ćwiczenia

https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-cyfrowych-obrazow/D4RBWQOmP

Z dzisiejszych zajęć nie przysyłamy rozwiązań. Proszę przysyłać zaległe prace.

Zdjęcie z pracą wyślij na e - mail s.patyk@spkarscino.pl

 Klasa 5 – 11.05.2020

 Temat: Wprawić świat w ruch. Przejścia i animacje w prezentacji

  Na dzisiejszej lekcji poznacie nowe oraz utrwalicie poznane wcześniej wiadomości dotyczące tworzenia prezentacji. Otwórzcie stronę www, na której podane będą przykłady dobrej prezentacji. Wykonajcie zamieszczone tam ćwiczenia.

 https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-prezentacji/Dw8aYWfGD

 Przejścia do kolejnych slajdów można ustawić poprzez kliknięcie myszki lub klawisza lub automatycznie, wcześniej ustawiając czas.

 https://epodreczniki.pl/a/sterowanie-prezentacja/DPfYjWbmM

Do prezentacji można dodać filmy. Jest to dobre rozwiązanie, gdy chcemy pokazać jakieś np. doświadczenie. Ważne jest aby film nie był zbyt długi

https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-plikow-wideo-do-prezentacji/DiL3zsfBL.

 Z dzisiejszej lekcji nie przysyłamy rozwiązań. Proszę o przysyłanie zaległych prac

 Klasa 7 - Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: Praca z dokumentem tekstowym

  Proszę do dnia 14.05.2020 (czwartek)  przysłać odpowiedzi na następujące pytania. Odpowiedzi mają być krótkie, zwięzłe. Nie chcę wypracowania na podstawie Internetu.

  1. Co należy wykonać aby połączyć dwa akapity (podaj nazwy klawiszy)?

 2. Czym jest ręczny podział wiersza i jak się go tworzy?

 3. Jak uzyskać widok znaków niedrukowanych (np. jeśli chcemy sprawdzić ile jest wstawionych spacji)?

 4. Do czego jest używany edytor równań i jak go uruchomić?

 5. Do czego służy klawisz PrtSc?

 6. Do czego służy spacja nierozdzielająca i jak się ją uruchamia?

 7. Co to jest nagłówek i stopka?

 8. Do czego stosuje się przypisy i jakie są rodzaje przypisów?

 Odpowiedzi przysyłajcie na adres: s.patyk@spkarscino.pl

6 – informatyka – 11.05.2020

 Temat: Razem w chmurach. Zebranie i opracowanie  danych – zadanie projektowe

  Na dzisiejszej lekcji utrwalicie sobie i poszerzycie wiedzę dotyczącą pracy w chmurze. Otwórzcie stronę www. Odsłuchajcie zamieszczony audiobook: Wspólna edycja dokumentów – czyli jak pracować w grupie i udostępniać materiały.

 https://epodreczniki.pl/a/wspolna-edycja-dokumentow---czyli-jak-pracowac-w-grupie-i-udostepniac-materialy/D1H3lbu1h

 W celu sprawdzenia wiedzy wykonajcie zamieszczone tam ćwiczenia interaktywne.

 Z dzisiejszej lekcji nie przysyłajcie rozwiązań. Proszę o przysyłanie zaległych prac.


Klasa 8 – Informatyka – 12.05.2020

 

Temat: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego – nauki przyrodnicze 2

 

Dzisiejsze lekcja jest kontynuacją lekcji z zeszłego tygodnia. Osoby, które przysłały referat o województwach w Polsce do dziesiątego maja nie muszą przysyłać uzupełnienia. Pozostali musza przysyłać obie części. Przypominam , należało w dokumencie tekstowym, podać podstawowe informacje o każdym województwie: stolica, liczba ludności, gęstość zaludnienia, położenie, atrakcje turystyczne, oznaczenie literowe tablic rejestracyjnych pojazdów. Dane dotyczące liczby ludności oraz powierzchni województw powinny być przedstawione w formie wykresu kołowego (podręcznik str. 174). Referat powinien być zakończony wnioskami.

 Jako uzupełnienie należy wykonać dodatkowe wykresy – wykresy słupkowe z danych o gęstości zaludnienia

 Informacje dodatkowe o tworzeniu wykresów można uzyskać na stronie www, gdzie również są ćwiczenia interaktywne, które polecam w ramach ćwiczeń wykonać:

 https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-wykresu-na-podstawie-kilku-serii-danych/Dv0qLQFei

 Prace proszę przysyłać na adres: s.patyk@spkarscino.pl

 Przypominam o przysyłaniu zaległych prac.


Klasa  4 – Informatyka – 18.05.2020

Temat: W sieci. Wstęp do Internetu

Czym jest Internet? Internet to ogólnoświatowa sieć połączonych ze sobą komputerów, między którymi można przesyłać dane. Komputery nie muszą być połączone przewodami. Dzięki sieci wi-fi połączenie odbywa się za pośrednictwem fal radiowych. Pamiętaj, że w Internecie nikt nie jest anonimowy. Każdy komputer w sieci ma swój numer. Do informacji, które wysyłamy jest przypisany numer naszego komputera.

Przeczytaj tekst w podręczniku na str. 54 – 55 i napisz czym dla Ciebie jest Internet, z czego korzystasz w Internecie? Dzięki tym danym stworzę Klasowy Top Internetu. Proszę przysyłać prace do czwartku 21.05.2020 abym mogła zebrać dane i przedstawić z tydzień wyniki.

5 – informatyka – 18.05.2020

Temat: Nie tylko ilustracje. Dźwięk i wideo w prezentacji

Do tej pory potraficie stworzyć prezentację składającą się z kilku slajdów do których wstawiacie tekst, zdjęcia, tło, wykonujecie przejścia między elementami na jednym slajdzie. Dziś wstawicie film i dźwięk. 

W sytuacji gdy chcemy wstawić do prezentacji film to należy z menu górnego wybrać zakładkę WSTAWIANIE a następnie wybrać ikonkę WIDEO, DŹWIĘK. Zadanie na ocenę: Stwórz dowolną prezentację z 2-3 slajdami, w tym na jednym zamieść bardzo krótki film (kilka sekund). Natomiast na pozostałych zastosuj przejścia i animacje.

Pomocne informacje znajdziesz na stronie https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-plikow-wideo-do-prezentacji/DiL3zsfBL.

 6 – Informatyka – 18.05.2020

 Temat: Kartka w kratkę. Wprowadzenie do programu Excel (arkusz kalkulacyjny)

  Arkusze kalkulacyjne czyli programy takie jak Excel, umożliwiają wykonywanie prostych lub bardziej skomplikowanych obliczeń, a także sporządzania wykresów.

 Takiego programu można używać nie tylko jako kalkulatora lecz można za jego pomocą zapisywać swoje np. wydatki czy tez zapisać plan lekcji.

 Otwórz program Excel (arkusz kalkulacyjny). Budowę interfejsu opisano w podręczniku str. 8 – 12.

 Otwórz stronę www   https://epodreczniki.pl/a/wprowadzanie-danych-do-arkusza/DLNURXso9

Na jej podstawie stwórz plan lekcji. Każdy dzień powinien znaleźć się na innym arkuszu. W lewym dolnym rogu znajduje się napis Arkusz a obok jest znak +. Najedź myszką na napis: Arkusz – kliknij dwukrotnie aż się podświetli (lub kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz – zmień nazwę) – wpisz: poniedziałek. Następnie wybierz znak + i naciśnij, powinien pojawić się nowy arkusz – nazwij go: wtorek. Następnie to samo zrób dla kolejnych dni tygodnia. Przejdź do poniedziałku i zacznij uzupełniać komórki wg instrukcji ze strony www

 W komórce A1 zapisz numer kolejnej lekcji. Komórka B1 – godzina rozpoczęcia lekcji. Komórka C1 – godzina zakończenia lekcji. Komórka D1- przedmiot. Uzupełnij dziennik (plan lekcji może być wymyślony). Jeśli skończysz wpisywać dane w poniedziałeku to możesz skopiować część danych do następnych dni. W tym celu, zaznaczasz myszką kolumny,, kopiujesz (Ctrl + C) otwierasz nowy arkusz i wklejasz (Ctrl + V). Można nic nie zaznaczać myszką tylko wcisnąć Ctrl + A – wówczas zaznaczone zostaną wszystkie, następnie wcisnąć Ctrl + C, przejść do następnego arkusza i po otwarciu wcisnąć Ctrl + V.

 Proszę wykonać cały plan lekcji i przysłać na s.patyk@spkarscino.pl

  7 – Informatyka – 18.05.2020

Temat: Komputer i urządzenia cyfrowe

 Zapoznaj się z tekstem w podręczniku str. 6 – 13, na jego podstawie oraz na podstawie dotychczasowego stanu wiedzy odpowiedz na pytania, które prześlę poprzez komunikator. Odpowiedzi są na ocenę, proszę je przesłać do czwartku 21.05.2020.

Odpowiedzi należy słać przez komunikator lub na e-mail: s.patyk@spkarscino.pl


 Klasa 4 – informatyka – 25.05.2020

 Temat: Nie daj się wciągnąć w sieć. O bezpieczeństwie w Internecie

 Wg informacji zebranych od Was w ramach pracy domowej wszyscy korzystacie z Internetu, są to gry, portale społecznościowe, strona youtube. W obecnej sytuacji korzystacie z Internetu nie tylko dla własnej przyjemności ale i do nauki. Ważne jest abyście przestrzegali określonych zasad. Przeczytajcie temat w podręczniku na stronie 57 – 59. W szczególności zwróćcie uwagę na informacje zawarte w ramce str. 58. Przypominam o przysyłaniu zaległych prac.

 5 – informatyka – 25.05.2020

 Temat: Krótka historia. Sterowanie animacją

 Potraficie stworzyć bardzo ciekawe prezentacje z zastosowaniem różnych opcji. Dziś spróbujecie stworzyć ruch po danej ścieżce. Obejrzyjcie film https://epodreczniki.pl/a/animacja-niestandardowa/D9LJsY0op oraz spróbujcie samodzielnie wykonać ćwiczenie 3.

 Po wklejeniu np. rysunku z zakładki animacje wybierz ikonkę dodaj animację. Rozwinie się lista z której już częściowo korzystaliście czyli można wybrać różne sposoby wejścia, wyjścia. Na końcu tej listy są do wyboru ŚCIEŻKI RUCHU. Spróbuj wybrać kilka z nich. Poćwicz. Osoby, które chcą dostać dodatkową ocenę mogą wykonać projekt np. przejazd samochodu, latający samolot.

 

6 – Informatyka – 25.05.2020

 

Temat: Porządki w komórce. O formatowaniu i sortowaniu danych

 

 Otwórz stronę https://epodreczniki.pl/a/formatowanie-komorek-arkusza-kalkulacyjnego/D25ZQTOR2 i obejrzyj zamieszczony tam film instruktażowy.

 

Otwórz arkusz kalkulacyjny (excel). Wykonaj ćwiczenie 1: Na podstawie podręcznika str. 15 punkt 2 wykonaj automatycznie numerację. Ćwiczenie 2: Na podstawie podręcznika, do arkusza wpisz 4 linijki danych z rysunku 1 a następnie wykonaj formatowanie wg ostatniego akapitu na str. 14. Ćwiczenie 3: Na podstawie podręcznika str. 17 wykonaj sortowanie danych: wg nazwiska, wg imienia. Proszę przysłać zaległe prace.

 

 7 – Informatyka – 25.05.2020

Temat: Program komputerowy i przepisy prawa

Rodzaje programów komputerowych:

Programy narzędziowe – do wspomagania i usprawniania działania komputera, w tym systemu operacyjnego, tak aby posługiwanie się komputerem było wygodniejsze, by działał wydajnie i bezbłędnie oraz by dane były bezpieczne (np. programy antywirusowe, do tworzenia archiwów).

Środowiska programistyczne – do tworzenia własnych programów komputerowych za pomocą różnych języków programowania.

Programy użytkowe (aplikacje): edytor tekstu, edytor graficzny, arkusz kalkulacyjny, baza danych, program do tworzenia prezentacji, przeglądarka internetowa, programy edukacyjne.

Co to jest system operacyjny? Pierwszy program instalowany na komputerze, który:

-  zarządza komputerem (pamięcią operacyjną, plikami);

-zapewnia komunikację pomiędzy użytkownikiem, komputerem a programami użytkowymi;

- nadzoruje instalowanie, uruchamianie programów;

- umożliwia wykonywanie operacji na dokumentach ( nazywanie, zapisywanie, kopiowanie, drukowanie)

- umożliwia obsługę urządzeń zewnętrznych  (drukarka, skaner).

Otwórz stronę www

https://epodreczniki.pl/a/rodzaje-licencji-na-oprogramowanie/DiVbzXmtS

przeczytaj o rodzajach licencji. 


 Klasa 8 – 26.05.2020   Temat: Prezentacje multimedialne i filmy

 Za miesiąc ukończycie ósmą klasę. Zapewne większość z Was wie w jakiej szkole chce kontynuować naukę. Każdy z Was spotka na swojej drodze nowych kolegów, koleżanki. Dzisiejsze zadanie będzie polegało na stworzeniu albumu Waszej klasy. Stwórzcie na pamiątkę prezentację multimedialną. Prezentację podzielcie na klasy, wklejcie zdjęcia, zróbcie opisy wydarzeń, miejsc gdzie byliście.  Prezentację prześlijcie lub zróbcie udostępnienie. Praca może być grupowa.

 


 

Klasa  4 – 01.06.2020

 

Temat: Nie daj się wciągnąć w sieć. O bezpieczeństwie w Internecie

 

Zapewne wiele razy zdarzyło Ci się szukać jakichś informacji w Internecie. Dziś dowiesz się, jak szybko znaleźć w sieci konkretne dane.

 

Przeglądarka internetowa – to program, który służy do wyświetlania stron internetowych. Przeglądarka wczytuje kod strony i wyświetla wynik, czyli to, co zawiera ten kod, na przykład obrazki, teksty, odnośniki i inne elementy. Przeglądarki to np.: Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera.

 

Wyszukiwarka internetowa – to strona internetowa, która po wpisaniu odpowiedniego zapytania wyświetla adresy stron zawierających w treści, tytule lub słowach kluczowych szukane przez Ciebie hasła. Wyszukiwarka internetowa to np.: gogle.pl, yahoo.com.

 

Znasz już różnicą między przeglądarką a wyszukiwarką. Dzisiejsze zadanie polega na znalezieniu w Internecie obowiązków dziecka (prawa świetnie znacie J). Z okazji dnia dziecka życzę Wam dużo zdrowia i dużo uśmiechu.

 

5 – 01.06.2020

 

Temat: Krótka historia. Sterowanie animacją.

 

Dzisiejsze zadanie polega na znalezieniu w Internecie obowiązków dziecka (prawa świetnie znacie J) a następnie zrobieniu prezentacji. Z okazji dnia dziecka życzę Wam dużo zdrowia i dużo uśmiechu.

 

 6 –  01.06.2020

 

Temat: Budżet kieszonkowy. Proste obliczenia w programie MS Excel

 

Budżet – plan dochodów i wydatków w jakimś okresie, na przykład miesiącu.

 

Dzisiejsze zadanie polega na wykonaniu tabeli z wydatkami jak na stronie 23. Wpisz w komórce: B1 – styczeń, B2 – Luty. Zaznacz oba miesiące, złap za kropkę w prawym dolnym rogu i przeciągnij w prawo. Powinny w kolejnych komórkach wpisać się kolejne nazwy miesięcy. Wpisz w komórce: A2 – przychód, A3 – kieszonkowe, A4 – prezenty, A5 – Inne, A6 – razem, A8 – wydatki, A9 – telefon, A10 – słodycze, A11 – inne, A12 – Razem, A13 – Razem, A15 – Bilans. Wpisz dowolne dane do B2, B3, B4, B5, B8, B9, B10, B11. Kliknij w B6, wpisz =SUMA( zaznacz wartości w komórkach B2, B3, B4, B5 i wstaw ), postaw ENTER. To samo zrób dla A13 i sumuj wartości od A9 do A12. W komórce B15 wstaw znak = następnie kliknij B6 wpisz znak minus a następnie kliknij na B13, zatwierdź ENTER.

 

7 – 01.06.2020

 

Temat: Porządkowanie i ochrona dokumentów.

 

Nie należy przechowywać wszystkich dokumentów tylko w jednym miejscu, np. na dysku twardym. Może się zdarzyć, że dysk twardy lub plik na dysku uszkodzą się za sprawą wirusa komputerowego. Dlatego ważne jest, aby odpowiednio porządkować i chronić dokumenty zgromadzone na komputerze.

 

Kopie dokumentów – dokument należy zapisywać nie tylko po zakończeniu pracy, ale również w jej trakcie, gdyż np. komputer może się wyłączyć z powodu braku zasilania.

 

Skopiowanie pliku (lub folderu) – oznacza, że ten sam plik zapisujemy w dwóch różnych miejscach – na innych nośnikach lub na samym dysku, ale w różnych folderach.

 

Przenoszenie pliku – oznacza, że zapisujemy go w nowym miejscu – w innym folderze lub na innym nośniku, a usuwamy z miejsca, w którym znajdował się poprzednio.

 

Usuwanie plików – usunięcie polega na przeniesieniu dokumentu do KOSZA, jeśli podczas usuwania pliku przytrzyma się wciśnięty klawisz SHIFT, to plik zostanie usunięty z pominięciem folderu Kosz.

 

Kompresja – duże dokumenty, zwłaszcza graficzne mogą mieć duży rozmiar, w wielu przypadkach można je zmniejszyć poprzez spakowanie. Programy do kompresji to np. WinRAR lub 7-Zip.

 

Wirusy komputerowe – specjalne, samopowielające się programy, które wyrządzają szkodę na zainfekowanym komputerze. Niszczą one zawartość dysku twardego, usuwają z niego wybrane plik. Wirusy destabilizują i spowalniają pracę systemu operacyjnego. Mogą również uszkodzić system operacyjny lub sformatować dysk twardy.

 

Zadanie: sprawdź, jaki program antywirusowy zainstalowano na komputerze, na którym pracujesz. Uruchom go i przeskanuj dysk twardy komputera, którego używasz.

 


 

Klasa 8 –  02.06.2020

 

Temat: Współtworzenie dokumentów wielostronicowych  - realizacja projektu w chmurze

 

 

 

Dzisiejsza lekcja jest lekcją utrwalającą wiedzę dotyczącą współtworzenia dokumentów. Każdy w Was ma konto na Office 365 a tym samym swoje własne konto na chmurze One Drive. Zaletą takiego konta jest możliwość zdalnej pracy nad jednym dokumentem w czasie rzeczywistym. Proszę obejrzeć lekcję na stronie www i spróbować wykonać zamieszczone zadania.

 

https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-8,informatyka-lekcja-4-07042020,47456170

 


Klasa 4 –  08.06.2020

 

Temat: Szukać każdy może. O wyszukiwaniu informacji w Internecie i korzystaniu z nich

 

 Dostęp do komputera i Internetu dla większości z Was jest rzeczą bardzo naturalną, tak jak jedzenie czy picie. Dziś zachęcam Was do zapoznania się z historią komputerów i laptopów. Obejrzyjcie ilustracje i podpisy, zwróćcie uwagę na daty https://www.benchmark.pl/aktualnosci/historia-rozwoju-komputerow-i-laptopow-1946-2016.html

 

Następnie obejrzyjcie prezentację dotyczącą Internetu https://slideplayer.pl/slide/816023/

 

 Klasa 5 – Temat: Sterowanie animacją.

 

 Potraficie robić już samodzielnie prezentacje w Power Point. Dziś obejrzyjcie filmy, w których poznacie dodatkowe możliwości. Osoby chętne mogą samodzielnie spróbować wykonać prezentację dotyczącą erupcji wulkanu, przedstawioną w drugim filmie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=NKvFMRAcN_w

 

https://www.youtube.com/watch?v=5wSLEZ7m2eI

 

Życzę miłej pracy.

 

Klasa 6 – Temat: O tworzeniu wykresów

 

 Program Excel (arkusz kalkulacyjny) umożliwia tworzenie wykresów. Dziś obejrzyjcie krótki film instruktażowy o tym jak tworzy się wykres. Spróbujcie samodzielnie wykonać wykres. Dodatkowe informacje znajdziecie w podręczniku na stronie 26 - 34

 

https://www.youtube.com/watch?v=GWQ_zWRdSis

 Klasa 7 – Temat: Internet jako źródło informacji

Podział sieci ze względu na wielkość:

- sieci lokalne (LAN) – obejmują komputery na małym obszarze, np. w szkole, w firmie.

- sieci miejskie (MAN) – łączą sieci lokalne na terenie jednego miasta.

- sieci rozległe (WAN) – łączą wybrane sieci lokalne na większym obszarze.

- Internet – łączy ze sobą prawie wszystkie sieci na świecie.

Strona internetowa (strona WWW) składa się z jednego dokumentu lub jest zbiorem wielu dokumentów tekstowych, hipertekstowych, graficznych, dźwiękowych. Do opisu strony WWW najczęściej stosuje się język HTML.

Strony internetowe znajdują się na serwerze internetowym i są dostępne dla użytkowników z całego świata.

Dla ułatwienia identyfikacji poszczególnych urządzeń w internecie przyjęto jednolity system nazewnictwa, zwany systemem nazw domenowych (DNS). Nazwa domenowa składa się z kilku członów literowych, oddzielonych kropkami. System serwerów DNS pozwala na zmianę nazw domenowych na adresy IP.

Przeglądanie zasobów internetu określa się jako „surfowanie”, osoby korzystające to „internauci”. Internet, jako niezmierzony obszar informacji, nazywa się cyberprzestrzenią.

Dostęp do komputera i Internetu dla większości z Was jest rzeczą bardzo naturalną, tak jak jedzenie czy picie. Dziś zachęcam Was do zapoznania się z historią komputerów i laptopów. Obejrzyjcie ilustracje i podpisy, zwróćcie uwagę na daty https://www.benchmark.pl/aktualnosci/historia-rozwoju-komputerow-i-laptopow-1946-2016.html

Następnie obejrzyjcie prezentację dotyczącą Internetu https://slideplayer.pl/slide/816023/

 


Klasa 8 –  09.06.2020

Temat: Tworzenie i edycja filmów wideo

 

Dziś obejrzyjcie lekcję, dzięki której nauczycie się wykonywać filmy wideo w programie ZDJĘCIA pod Windows 10

https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-8,informatyka-lekcja-4-05052020,47833180

Spróbujcie samodzielnie wykonać krótki film. Życzę miłej pracy.

 


 

Klasa 4 – 15.06.2020

 

Temat: O tym, co w środku komputera i na zewnątrz – powtórzenie wiodomości

 

 Dziś obejrzyjcie lekcję na stronie www. Dzięki niej utrwalcie sobie wiadomości o budowie komputera. https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,informatyka-lekcja-1-21042020,47568928

 

 Klasa  5 –  15.06.2020

Temat: Prezentacje multimedialne – zapis prezentacji

Wszyscy bardzo dobrze już sobie radzicie z tworzeniem prezentacji. Dziś otwórzcie stronę

https://epodreczniki.pl/a/zapis-prezentacji-w-roznych-formatach-pliku/D6hSFgvou

Znajdziecie tam przykłady zapisów prezentacji multimedialnych.

Następnie otwórzcie stronę gdzie omówiono sposób umieszczania tabel w prezentacji

https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-i-modyfikacja-tabel/D4ioNycE3

 

Klasa 6 – 15.06.2020

 

Temat: O tworzeniu wykresów

 

Dziś na stronie www zapoznacie się ze sposobem tworzenia wykresu na podstawie kilku serii danych. W celu utrwalenia tematu wykonajcie ćwiczenia interaktywne

 

https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-wykresu-na-podstawie-kilku-serii-danych/Dv0qLQFei

 

Klasa 7 –  – 15.06.2020

 

Temat: Sposoby komunikowania się i wymiany informacji za pomocą Internetu.

 

 

 

Dziś poznacie sposoby komunikacji za pomocą Internetu. Na stronie www

 

https://epodreczniki.pl/a/komunikacja-w-internecie/D6HNEZWD6

 

przedstawiono zaawansowane możliwości poczty e – mail. Omówiono zagadnienie netykiety i zagrożeń występujących w grupach dyskusyjnych, spoilerowanie, trolling, SPAM, flooding.