Szkoła Podstawowa w Karścinie

01.04.2020r.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne klasa 4 i 5

Oto kilka zadań dla uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno – kompensacyjne. Rozwijają one koncentrację uwagi, percepcję wzrokową, słuchową, doskonalą znajomość zasad pisowni języka polskiego, logiczne myślenie oraz orientację w przestrzeni i koordynację wzrokowo – ruchową.

1.Zauważ wokół siebie 10 przedmiotów, których nazwy zawierają jakąś trudność ortograficzną, np. rzeżucha itp. a następnie zapisze je poprawnie na kartce. Ułóż z nimi zdania, w których podkreśl te wyrazy na kolorowo.

2.Stwórz grę typu domino i zagraj z rodziną. Do wykonania gry możesz wykorzystać, co zechcesz – papier, karton, zakrętki… Domino może polegać na dopasowywaniu kształtów, liczb, obrazków, podobnych słów – co Ci przyjdzie do głowy!

3.Stwórz własne puzzle. Wykonaj obrazek dowolną techniką, wykorzystując dostępne materiały plastyczne. Tematyka dowolna – zainteresowania, świat, krajobrazy, gry itd. Po wykonaniu obrazka, odwróć kartkę na druga stronę i narysuj linie proste, łamane lub odtwórz prawdziwy kształt puzzli. Wytnij elementy układanki i schowaj do koszulki lub koperty. Po powrocie do szkoły inni uczniowie spróbują zmierzyć się z układanką, która została stworzona przez ciebie


 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

 GrupaA – kl.0 i 2

 Narysujcie dużą pisankę i ją pięknie udekorujcie. Możecie użyć farbek, kredek lub plasteliny. Pod koniec tygodnia to Wy zróbcie w swoich domach kolorowe pisanki. Powodzenia! Możecie przysłać swoje prace na  szkolnego fb.

 Grupa B – kl.1

 Wykonajcie krążenia ramion do przodu, do tyłu, na przemian, potem jednocześnie.

 Spróbujcie stanąć na prawej nodze i wytrzymać jak najdłużej, potem zmiana nogi.

 Dotknijcie kciuka poszczególnymi palcami, najpierw wskazującym, potem środkowym, serdecznym i na koniec małym.  Próbujcie wykonać to ćwiczenie coraz szybciej, pamiętając jednocześnie o precyzji. To samo z rączką lewą.

 Podzielcie na sylaby wyrazy związane ze świętami: palma, baranek, zajączek, kurczaczek, koszyczek, pisanka, święta. Co słyszymy na początku tych wyrazów, a co na końcu? Spróbujcie pięknie zapisać wyrazy: baranek, pisanka, palma. Narysujcie świątecznego zajączka. Dacie radę! Przyślijcie swoją pracę.

 Grupa C – kl. 7 -dziewczęta

 Licz od 50 do 0. Jeśli Ci się uda, zrób to szybciej, potem jeszcze szybciej – w ten sposób sposób poprawisz swoją koncentrację i refleks. Zabaw się z siostrą, mamą lub tatą w szybkie skojarzenia. Jedna z osób podaje Ci wyraz, a Ty szybko drugi, który kojarzy Ci się z podanym. Przeczytaj swojemu młodszemu bratu bajkę na dobranoc.


 08.04.2020r. klasa 4 i 5

  Dzisiaj  kolejne ćwiczenia  -trening pamięci , techniki mnożenia, dzielenia.  W ćwiczeniach polecam strony  https://view.genial.ly/5c4aab5ca558062c2ea6dec4/interactive-content-mnozenie-i-dzielenie

 https://www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-mnozenia-test_19_187

 https://www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-dzielenia-test_19_188

   Ponadto wyślę  (w informacji do rodzica) kartę  pracy,   w której należy połączyć  punkty od 1 do 100.  Z czym kojarzy ci się ten rysunek ?  ( napisz kilka zdań po rysunkiem  ) pokoloruj powstały obrazek.


 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne klasa 4 i 5

 15.04.2020r.

 1.Narysuj dużo kropek różnymi kolorami, z różnym naciskiem kredki na kartkę - mocno, lekko. Włącz stoper i połącz wszystkie kropki tego samego koloru. Nazwij i podpisz powstały obrazek, pokoloruj go.

 2.Stwórz węża wyrazowego ze słów. Na początku wpisz dowolny wyraz, a następnie kolejny rozpoczynający się na ostatnią literę słowa poprzedniego. Stwórz 20  takich  wyrazów.

  Przykład : aparat-Tomek-kaktus itd.

 3. Uporządkuj wyrazy w kolejności alfabetycznej.

 hokej, bohater, muchomor, chleb, ananas, cebula, burak, worek, jajko, wiosna, koszyczek, kura


 22.04.2020   

zajęcia korekcyjno-kompensacyjne  4 i 5

 Poćwiczcie technikę mnożenia  w zakresie 100 na  www.matzoo  link do strony

https://www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-mnozenia-w-zakresie-100_19_56  

następnie wykonajcie polecenia

 

 

Wpisz:

  • w drugą kratkę, środkową literę wyrazu SŁOMA
  • w pierwszą kratkę, pierwszą literę wyrazu NARTY
  • w ostatnią kratkę, trzecią literę wyrazu KOC

 

 

 

 

 

 Wpisz:

  • w trzecią kratkę, pierwszą literę wyrazu MASŁO
  • w pierwszą kratkę, trzecią literę wyrazu MODA
  • w drugą kratkę, ostatnią literę wyrazu OKO

 

 

 

 

 

 Wpisz:

  • w drugą i trzecią kratkę, dwie ostatnie litery wyrazu SMAK
  • w pierwszą kratkę, pierwszą literę wyrazu MIJA

 

 

 

 

 

Wpisz:

  • w pierwszą i drugą kratkę, dwie pierwsze litery wyrazu LODY
  • w kolejną kratkę, drugą literę wyrazu OKNO
  • w ostatnią kratkę, pierwszą literę wyrazu IGŁA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wpisz:

  • w pierwszą i drugą kratkę, trzecią i czwartą literę wyrazu WESOŁY
  • w przedostatnią kratkę, drugą literę wyrazu UWAGA
  • w wolną kratkę, przedostatnią literę wyrazu APARAT

 

   

 

 

 

 

           

 

 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Grupa A – klasa I i II

Zaczynamy od ćwiczeń rozwijających sprawności ruchowe. Pospacerujcie po mieszkaniu unosząc wysoko kolana, połóżcie na podłodze skakankę, linkę albo kawałek sznurka czy tasiemki i przejdźcie po nim. Wyobraźcie sobie, że to most, a wszędzie wokół znajduje się woda, więc nie możecie spaść ze skakanki. Następnie machajcie ramionami naśladując ptaki  lub samoloty. W powietrzu zakreślcie ręką duże fale, kółka, ósemki. A teraz zróbcie z plasteliny lub masy solnej cienkie wałeczki, a z nich na kartce spróbujcie ulepić literki, z których składa się Wasze imię. Jeśli chcecie się podzielić swoimi pracami, czekam na zdjęcia. Powodzenia!

Grupa B – klasa 0

Z plasteliny (ciastoliny) lub masy solnej ulepcie bohaterów swojej ulubionej bajki. Mama zrobi zdjęcie Waszych postaci i wyśle na mój mail.

Przepis na masę solną: bierzemy taką samą ilość mąki co soli, mieszamy dodając po trochę wody. W miarę potrzemy dolewamy wody, wyrabiamy tak długo, aż masa będzie odchodziła od ręki i będzie można z niej lepić. By była bardziej elastyczna możemy dodać odrobinę oleju. Jak wyschnie, można ją malować farbkami.

Grupa C – kl.7

Przepisz bardzo starannie fragment dowolnego tekstu(5 linijek). Podkreśl wszystkie trudności ortograficzne. Spróbuj pod przepisanym tekstem wyjaśnić pisownię wyrazów z trudnościami. Przypomnij sobie zasady pisowni. Na pewno poradzisz sobie!


 29.04.2020r.  Zajęcia korekcyjno –kompensacyjne  klasa 4 i 5

 1.Ułóż słowa z podanych liter i zapisz je

Jakie to zwierzę ?

         T   K   O

 

Jakie to miejsce ?

         S   L    A

 

Jaki to kwiat ?

         M   K   A

 

Jaka to część ciała ?

         S   N    O

 

Jaki to miesiąc ?

         A   M   J

 

Jakie to zwierzę ?

         S    I     L

 

Jakie to miejsce ?

        M   O   D

 

Jakie to imię ?

      M   A   A   D

 

Jakie to miejsce ?

      A   R   P    K

 

Jaki to napój ?

      W   A   K   A

 

Jaki to miesiąc ?

       T    L   U   Y

 

Jaki to kwiat ?

       S    R   Y    I

 

Jakie to zwierzę ?

       E    S    P   I

 

Jaka to fryzura ?

       I    L    K   O

 

Jakie to uczucie ?

      M   A   U   D

 

Jaka to część ciała ?

       C   U   H   O

 

Jaki to przedmiot ?

       P   L   A    U

 

Jakie to imię ?

       J    A   K   A

 

Jaka to część ciała ?

      K    Ę    R   A

 

Jakie to zwierzę ?

      R   U    K   A

 

 

2. Uporządkuj podane wyrazy według kolejności alfabetycznej

 dom, dumny, gram, galop, darmo, daleko, garnek, ganek, gama, denko, drut, gra.


 06.05.20r.

 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne klasa 4 i 5

 Zaznacz cyfry, których suma wyniesie :

 a)     11              9   7   5   1   2  2

 b)    23              4  8   2   1   7   11   9

 c)     35             7  6   2   8  13  5   4   3   2

 d)    48             9  2  1  4  5  6  7  9  2  4 8  5

 e)     54             7  6  2  3  9  8  5  3  6  7  8  2  3  2

 f)      66             9  8  2  3  5  8  6  9  2  15  6  7  10  2  3  2  1

 Uzupełnij :

 ____ + 13 =  27                              24 + ___ =  31

 ____ + 5 = 11                                  ____ + 12 = 40

 ____ + 33 = 55                                40 + ____ = 68

 ____ + 15 = 34                                17 + ____ = 31

 ____ + ____ = 28                            ____ + ____ = 42


07.05.2020 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

  Osoby uczęszczające na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne wchodzą na stronę pisupisu i w zależności od kategorii wiekowej otwierają sobie zadania.

 I tak dzieci z zerówki wykonują zadania Trening umysłu i Słowne zabawy, dzieci z kl. 1 Trening umysłu, kl. 2 Dopasuj, a kl. 7  Ortografię i pisownię ,,nie” z różnymi częściami mowy.

 Bawcie się dobrze!


 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

13.05.20r.  klasa 4 i 5

Utwórz wyrazy z podanych liter.

 

R                          A

          U

Z                 B 

…………………………….

 

Z              K

   S          O

A                   Ł

…………………………….

 

R           W

Ó                  G

T               A

…………………………….

 

                 N       E                       

    R          K      

G         A 

…………………………….

 

J           Ł

K

A        B      O

 

…………………………….

 

  Ł      A   M     A  P

                                                         

………………………….

 

 

E         C        Ń

O

Ł            S

 

…………………………….

 

K    T R       A

                                                    

W            A 

…………………………….

 

N          S

   O

S         A 

…………………………….

 

Z     T        Y

E

S             Z 

…………………………….

 

 P                C

E            L

A              K

…………………………….

  

                     I       C                      

A

U            L

…………………………….

   

K       R

O

K        S    U

 

…………………………….

 

  E    D  S  R    E

                                                            

      

…………………………….

 


 

15.05.2020 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

 

Grupa A – klasa 0

 

Ćwiczenia manualne i grafomotoryczne:

 

  • · prace plastyczno - techniczne z zastosowaniem różnych technik, np.: malowanie farbami, rysowanie, lepienie, wycinanie, wyrywanie,
  • · kalkowanie, odwzorowywanie figur, obrazków, liter, pisanie po śladzie,

 

 · ćwiczenia w kaligrafii pisma.

 

Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo - ruchową:

 

 · układanie wzorów z części (domina, klocki, loteryjki, układanki, puzzle),

 

 · kończenie zaczętych rysunków,

 

 · porównywanie wzorów,

 

  • · tworzenie wyrazów z podanych liter,

 

Grupa B – klasa 1

 

Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową:

 

 · podawanie przez dziecko głosek i sylab w wyrazie (liczenie głosek i sylab w wyrazie, wyróżnianie samogłosek i spółgłosek),

 

  • · kończenie rozpoczętego wyrazu, zdania,
  • · wystukiwanie rytmów,

 

 · nauka na pamięć krótkich wierszy.

 

 Ćwiczenia doskonalące technikę czytania:

 

 · czytanie wyrazów, zdań, tekstów sylabami,

 

 · czytanie ciche, głośne, chóralne,

 

  • · czytanie fragmentów tekstu na zmianę z dzieckiem.

 

 Ćwiczenia w pisaniu:

 

 · przepisywanie liter, sylab, wyrazów, zdań po dokonaniu analizy ortograficznej,

 

 · uzupełnianie luk w wyrazach,

 

  • · układanie zdań z rozsypanek sylabowych, zdaniowych.

 

 Klasa 2

 

Przeczytaj fragment dowolnej baśni Andersena, spróbuj ją opowiedzieć komuś z rodziny.

 

Klasa 7

 

Wejdź na stronę pisupisu w  zakładkę dla klas 7. Otwórz ,,Czytanie ze zrozumieniem” -  poziom A.

 

Przeczytaj tekst i zaznacz prawidłowe odpowiedzi.

 

Powodzenia!

 


 20.05.20r. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne klasa 4 i 5.

 Wybierz  swoją ulubioną książkę a z niej fragment dowolnego tekstu. Przepisz go starannie do zeszytu. Podkreśl wyrazy z trudnością ortograficzną, ułóż z nimi nowe zdania i zapisz je do zeszytu. Poćwicz  pisownię wyrazów z u i ó na www.pisupisu.pl  link do strony

 http://pisupisu.pl/klasa5/pamieciowki-dyktandowki-szybkie-dyktando-z-u-i-o

 Powodzenia.

 


27.05.20r.Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne klasa 4 i 5

Poćwiczcie mnożenie i dzielenie w zakresie 100 oraz dodawanie w pamięci na www.matzoo.pl  linki do stron poniżej  https://www.matzoo.pl/klasa4/dodawanie-w-pamieci_19_236

https://www.matzoo.pl/klasa5/mnozenie-i-dzielenie-w-zakresie-100_25_230

 


 

 03.06.20r. Zajęcia korekcyjno –kompensacyjne klasa 4 i 5

 Poćwiczcie dzisiaj ortografię na www.pisupisu.pl  linki do stron poniżej

 http://pisupisu.pl/klasa5/pamieciowki-dyktandowki-szybkie-dyktando-z-u-i-o

 http://pisupisu.pl/klasa5/pamieciowki-dyktandowki-szybkie-dyktando-z-z-i-rz

 


 

Zespół korekyjno-kompensacyjny

 

Wszystkie grupy pracują dziś na platformie edukacyjnej matzoo.pl.

 

Grupa A – zerówka

 

Wchodzicie na matzoo.pl, a następnie klikacie u góry,, zerówka”. Potem po lewej stronie otwieracie ,,kierunki i położenie” i wykonujecie ćwiczenia, zbierając ananasy za poprawne odpowiedzi.

 

Grupa B – kl. 1

 

Otwieracie stronę matzoo.pl, potem klasa 1, a następnie z lewej strony ,,położenie obiektów”. Ćwiczcie wytrwale, aż zdobędziecie całą masę ananasów za poprawne odpowiedzi.

 

Klasa 2

 

Na stronie matzoo.pl, klasa 2 proszę otworzyć,,Miary, plany, czas” i doskonalić temat,,Która jest godzina?”.

 

Grupa C – kl.7

 

Na stronie matzoo.pl, otwieramy kl.7, lewej strony ,,Podzielność liczb” i wykonujemy działania.