01.04.2020r.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne klasa 4 i 5
Oto kilka zadań dla uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno – kompensacyjne. Rozwijają one koncentrację uwagi, percepcję wzrokową, słuchową, doskonalą znajomość zasad pisowni języka polskiego, logiczne myślenie oraz orientację w przestrzeni i koordynację wzrokowo – ruchową.
1.Zauważ wokół siebie 10 przedmiotów, których nazwy zawierają jakąś trudność ortograficzną, np. rzeżucha itp. a następnie zapisze je poprawnie na kartce. Ułóż z nimi zdania, w których podkreśl te wyrazy na kolorowo.
2.Stwórz grę typu domino i zagraj z rodziną. Do wykonania gry możesz wykorzystać, co zechcesz – papier, karton, zakrętki… Domino może polegać na dopasowywaniu kształtów, liczb, obrazków, podobnych słów – co Ci przyjdzie do głowy!
3.Stwórz własne puzzle. Wykonaj obrazek dowolną techniką, wykorzystując dostępne materiały plastyczne. Tematyka dowolna – zainteresowania, świat, krajobrazy, gry itd. Po wykonaniu obrazka, odwróć kartkę na druga stronę i narysuj linie proste, łamane lub odtwórz prawdziwy kształt puzzli. Wytnij elementy układanki i schowaj do koszulki lub koperty. Po powrocie do szkoły inni uczniowie spróbują zmierzyć się z układanką, która została stworzona przez ciebie
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
GrupaA – kl.0 i 2
Narysujcie dużą pisankę i ją pięknie udekorujcie. Możecie użyć farbek, kredek lub plasteliny. Pod koniec tygodnia to Wy zróbcie w swoich domach kolorowe pisanki. Powodzenia! Możecie przysłać swoje prace na szkolnego fb.
Grupa B – kl.1
Wykonajcie krążenia ramion do przodu, do tyłu, na przemian, potem jednocześnie.
Spróbujcie stanąć na prawej nodze i wytrzymać jak najdłużej, potem zmiana nogi.
Dotknijcie kciuka poszczególnymi palcami, najpierw wskazującym, potem środkowym, serdecznym i na koniec małym. Próbujcie wykonać to ćwiczenie coraz szybciej, pamiętając jednocześnie o precyzji. To samo z rączką lewą.
Podzielcie na sylaby wyrazy związane ze świętami: palma, baranek, zajączek, kurczaczek, koszyczek, pisanka, święta. Co słyszymy na początku tych wyrazów, a co na końcu? Spróbujcie pięknie zapisać wyrazy: baranek, pisanka, palma. Narysujcie świątecznego zajączka. Dacie radę! Przyślijcie swoją pracę.
Grupa C – kl. 7 -dziewczęta
Licz od 50 do 0. Jeśli Ci się uda, zrób to szybciej, potem jeszcze szybciej – w ten sposób sposób poprawisz swoją koncentrację i refleks. Zabaw się z siostrą, mamą lub tatą w szybkie skojarzenia. Jedna z osób podaje Ci wyraz, a Ty szybko drugi, który kojarzy Ci się z podanym. Przeczytaj swojemu młodszemu bratu bajkę na dobranoc.
08.04.2020r. klasa 4 i 5
Dzisiaj kolejne ćwiczenia -trening pamięci , techniki mnożenia, dzielenia. W ćwiczeniach polecam strony https://view.genial.ly/5c4aab5ca558062c2ea6dec4/interactive-content-mnozenie-i-dzielenie
https://www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-mnozenia-test_19_187
https://www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-dzielenia-test_19_188
Ponadto wyślę (w informacji do rodzica) kartę pracy, w której należy połączyć punkty od 1 do 100. Z czym kojarzy ci się ten rysunek ? ( napisz kilka zdań po rysunkiem ) pokoloruj powstały obrazek.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne klasa 4 i 5
15.04.2020r.
1.Narysuj dużo kropek różnymi kolorami, z różnym naciskiem kredki na kartkę - mocno, lekko. Włącz stoper i połącz wszystkie kropki tego samego koloru. Nazwij i podpisz powstały obrazek, pokoloruj go.
2.Stwórz węża wyrazowego ze słów. Na początku wpisz dowolny wyraz, a następnie kolejny rozpoczynający się na ostatnią literę słowa poprzedniego. Stwórz 20 takich wyrazów.
Przykład : aparat-Tomek-kaktus itd.
3. Uporządkuj wyrazy w kolejności alfabetycznej.
hokej, bohater, muchomor, chleb, ananas, cebula, burak, worek, jajko, wiosna, koszyczek, kura
22.04.2020
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne 4 i 5 Poćwiczcie technikę mnożenia w zakresie 100 na www.matzoo link do strony https://www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-mnozenia-w-zakresie-100_19_56 następnie wykonajcie polecenia
|
||||||||||||||||||||||||||
Wpisz:
|
||||||||||||||||||||||||||
Wpisz:
|
||||||||||||||||||||||||||
Wpisz:
|
||||||||||||||||||||||||||
Wpisz:
|
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Grupa A – klasa I i II
Zaczynamy od ćwiczeń rozwijających sprawności ruchowe. Pospacerujcie po mieszkaniu unosząc wysoko kolana, połóżcie na podłodze skakankę, linkę albo kawałek sznurka czy tasiemki i przejdźcie po nim. Wyobraźcie sobie, że to most, a wszędzie wokół znajduje się woda, więc nie możecie spaść ze skakanki. Następnie machajcie ramionami naśladując ptaki lub samoloty. W powietrzu zakreślcie ręką duże fale, kółka, ósemki. A teraz zróbcie z plasteliny lub masy solnej cienkie wałeczki, a z nich na kartce spróbujcie ulepić literki, z których składa się Wasze imię. Jeśli chcecie się podzielić swoimi pracami, czekam na zdjęcia. Powodzenia!
Grupa B – klasa 0
Z plasteliny (ciastoliny) lub masy solnej ulepcie bohaterów swojej ulubionej bajki. Mama zrobi zdjęcie Waszych postaci i wyśle na mój mail.
Przepis na masę solną: bierzemy taką samą ilość mąki co soli, mieszamy dodając po trochę wody. W miarę potrzemy dolewamy wody, wyrabiamy tak długo, aż masa będzie odchodziła od ręki i będzie można z niej lepić. By była bardziej elastyczna możemy dodać odrobinę oleju. Jak wyschnie, można ją malować farbkami.
Grupa C – kl.7
Przepisz bardzo starannie fragment dowolnego tekstu(5 linijek). Podkreśl wszystkie trudności ortograficzne. Spróbuj pod przepisanym tekstem wyjaśnić pisownię wyrazów z trudnościami. Przypomnij sobie zasady pisowni. Na pewno poradzisz sobie!
29.04.2020r. Zajęcia korekcyjno –kompensacyjne klasa 4 i 5
1.Ułóż słowa z podanych liter i zapisz je
Jakie to zwierzę ? |
T K O |
|
Jakie to miejsce ? |
S L A |
|
Jaki to kwiat ? |
M K A |
|
Jaka to część ciała ? |
S N O |
|
Jaki to miesiąc ? |
A M J |
|
Jakie to zwierzę ? |
S I L |
|
Jakie to miejsce ? |
M O D |
|
Jakie to imię ? |
M A A D |
|
Jakie to miejsce ? |
A R P K |
|
Jaki to napój ? |
W A K A |
|
Jaki to miesiąc ? |
T L U Y |
|
Jaki to kwiat ? |
S R Y I |
|
Jakie to zwierzę ? |
E S P I |
|
Jaka to fryzura ? |
I L K O |
|
Jakie to uczucie ? |
M A U D |
|
Jaka to część ciała ? |
C U H O |
|
Jaki to przedmiot ? |
P L A U |
|
Jakie to imię ? |
J A K A |
|
Jaka to część ciała ? |
K Ę R A |
|
Jakie to zwierzę ? |
R U K A |
|
2. Uporządkuj podane wyrazy według kolejności alfabetycznej
dom, dumny, gram, galop, darmo, daleko, garnek, ganek, gama, denko, drut, gra.
06.05.20r.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne klasa 4 i 5
Zaznacz cyfry, których suma wyniesie :
a) 11 9 7 5 1 2 2
b) 23 4 8 2 1 7 11 9
c) 35 7 6 2 8 13 5 4 3 2
d) 48 9 2 1 4 5 6 7 9 2 4 8 5
e) 54 7 6 2 3 9 8 5 3 6 7 8 2 3 2
f) 66 9 8 2 3 5 8 6 9 2 15 6 7 10 2 3 2 1
Uzupełnij :
____ + 13 = 27 24 + ___ = 31
____ + 5 = 11 ____ + 12 = 40
____ + 33 = 55 40 + ____ = 68
____ + 15 = 34 17 + ____ = 31
____ + ____ = 28 ____ + ____ = 42
07.05.2020 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Osoby uczęszczające na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne wchodzą na stronę pisupisu i w zależności od kategorii wiekowej otwierają sobie zadania.
I tak dzieci z zerówki wykonują zadania Trening umysłu i Słowne zabawy, dzieci z kl. 1 Trening umysłu, kl. 2 Dopasuj, a kl. 7 Ortografię i pisownię ,,nie” z różnymi częściami mowy.
Bawcie się dobrze!
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
13.05.20r. klasa 4 i 5
Utwórz wyrazy z podanych liter.
R A
U
Z B
…………………………….
Z K
S O
A Ł
…………………………….
R W
Ó G
T A
…………………………….
N E
R K
G A
…………………………….
J Ł
K
A B O
…………………………….
Ł A M A P
………………………….
E C Ń
O
Ł S
…………………………….
K T R A
W A
…………………………….
N S
O
S A
…………………………….
Z T Y
E
S Z
…………………………….
P C
E L
A K
…………………………….
I C
A
U L
…………………………….
K R
O
K S U
…………………………….
E D S R E
…………………………….
15.05.2020 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Grupa A – klasa 0
Ćwiczenia manualne i grafomotoryczne:
- · prace plastyczno - techniczne z zastosowaniem różnych technik, np.: malowanie farbami, rysowanie, lepienie, wycinanie, wyrywanie,
- · kalkowanie, odwzorowywanie figur, obrazków, liter, pisanie po śladzie,
· ćwiczenia w kaligrafii pisma.
Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo - ruchową:
· układanie wzorów z części (domina, klocki, loteryjki, układanki, puzzle),
· kończenie zaczętych rysunków,
· porównywanie wzorów,
- · tworzenie wyrazów z podanych liter,
Grupa B – klasa 1
Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową:
· podawanie przez dziecko głosek i sylab w wyrazie (liczenie głosek i sylab w wyrazie, wyróżnianie samogłosek i spółgłosek),
- · kończenie rozpoczętego wyrazu, zdania,
- · wystukiwanie rytmów,
· nauka na pamięć krótkich wierszy.
Ćwiczenia doskonalące technikę czytania:
· czytanie wyrazów, zdań, tekstów sylabami,
· czytanie ciche, głośne, chóralne,
- · czytanie fragmentów tekstu na zmianę z dzieckiem.
Ćwiczenia w pisaniu:
· przepisywanie liter, sylab, wyrazów, zdań po dokonaniu analizy ortograficznej,
· uzupełnianie luk w wyrazach,
- · układanie zdań z rozsypanek sylabowych, zdaniowych.
Klasa 2
Przeczytaj fragment dowolnej baśni Andersena, spróbuj ją opowiedzieć komuś z rodziny.
Klasa 7
Wejdź na stronę pisupisu w zakładkę dla klas 7. Otwórz ,,Czytanie ze zrozumieniem” - poziom A.
Przeczytaj tekst i zaznacz prawidłowe odpowiedzi.
Powodzenia!
20.05.20r. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne klasa 4 i 5.
Wybierz swoją ulubioną książkę a z niej fragment dowolnego tekstu. Przepisz go starannie do zeszytu. Podkreśl wyrazy z trudnością ortograficzną, ułóż z nimi nowe zdania i zapisz je do zeszytu. Poćwicz pisownię wyrazów z u i ó na www.pisupisu.pl link do strony
http://pisupisu.pl/klasa5/pamieciowki-dyktandowki-szybkie-dyktando-z-u-i-o
Powodzenia.
27.05.20r.Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne klasa 4 i 5
Poćwiczcie mnożenie i dzielenie w zakresie 100 oraz dodawanie w pamięci na www.matzoo.pl linki do stron poniżej https://www.matzoo.pl/klasa4/dodawanie-w-pamieci_19_236
https://www.matzoo.pl/klasa5/mnozenie-i-dzielenie-w-zakresie-100_25_230
03.06.20r. Zajęcia korekcyjno –kompensacyjne klasa 4 i 5
Poćwiczcie dzisiaj ortografię na www.pisupisu.pl linki do stron poniżej
http://pisupisu.pl/klasa5/pamieciowki-dyktandowki-szybkie-dyktando-z-u-i-o
http://pisupisu.pl/klasa5/pamieciowki-dyktandowki-szybkie-dyktando-z-z-i-rz
Zespół korekyjno-kompensacyjny
Wszystkie grupy pracują dziś na platformie edukacyjnej matzoo.pl.
Grupa A – zerówka
Wchodzicie na matzoo.pl, a następnie klikacie u góry,, zerówka”. Potem po lewej stronie otwieracie ,,kierunki i położenie” i wykonujecie ćwiczenia, zbierając ananasy za poprawne odpowiedzi.
Grupa B – kl. 1
Otwieracie stronę matzoo.pl, potem klasa 1, a następnie z lewej strony ,,położenie obiektów”. Ćwiczcie wytrwale, aż zdobędziecie całą masę ananasów za poprawne odpowiedzi.
Klasa 2
Na stronie matzoo.pl, klasa 2 proszę otworzyć,,Miary, plany, czas” i doskonalić temat,,Która jest godzina?”.
Grupa C – kl.7
Na stronie matzoo.pl, otwieramy kl.7, lewej strony ,,Podzielność liczb” i wykonujemy działania.