Szkoła Podstawowa w Karścinie

 

 

04.05.20r.

Witajcie

Na początek wykonajcie poranną gimnastykę przy muzyce ( marsz w miejscu, podskoki na prawej nodze, na lewej nodze, obunóż, pajacyki, skłony tułowia w przód).   Powtórzcie liczenie do 10 z Ubu poznaje świat na You Tube com. link https://www.youtube.com/watch?v=rBrLtZuj8LM  Wykonajcie z pomocą rodziców ćwiczenia w kartach prac nr 4 na str.21 i 22.

Dzisiaj wyjątkowy dzień , Międzynarodowy  Dzień Strażaka. Powtórzcie piosenkę , którą uczyliśmy się jadąc na Olimpiadę Sportową  do  Karlina, gdyż tematyka zawodów sportowych związana była z zawodem strażaka. Piosenkę Strażak znajdziecie na stronie You Tube com. link https://www.youtube.com/watch?v=1XeTVLcZ0Is  Porozmawiajcie  z rodzicami o zawodzie strażaka. Obejrzyjcie  filmik edukacyjny  dla dzieci  pt. Co zrobić w przypadku wystąpienia pożaru w domu lub w szkole?  https://www.youtube.com/watch?v=OXKCeYIGGUs

Narysujcie rysunek przedstawiający pracę  strażaka i prześlijcie zdjęcie swojej pracy.

Dla chętnych dzieci karty prac na naszej grupie.

Pozdrawiam.

05.05.20r.

Temat:  W teatrze.

Dzisiaj wykonajcie  w kartach pracy nr 4 ćwiczenie na str. 23. W ćwiczeniu należy narysować po prawej stronie karty takie same wzory, jakie są po jej lewej stronie. Przed wykonaniem zadania przyjrzyjcie się uważnie rysunkom  aby prawidłowo je narysować. Proszę rodziców o przeczytanie swojemu dziecku  podanej przeze mnie rymowanki . W trakcie czytania niech dziecko wykona odpowiednie ruchy do czytanego przez was tekstu rymowanki.

Rymowanka „Wielki smok”.

Wielki smok szedł do przodu kroki trzy,

Zrobił przysiad i wyszczerzył groźne kły.

Skoczył w górę i rozłożył skrzydła swe,

Latał w koło, by pogubić myśli złe.

W chłodnej wodzie pływał żabką też,

Na czworakach chodził tak jak jeż.

Gdy się zmęczył, to zwinięty w kłębek spał,

Kolorowe sny całą nockę miał.

Obejrzyjcie filmik edukacyjny pt. Jak powstaje spektakl teatralny? Na You Tube  com. link

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0   oraz teatrzyk „Calineczka”widowisko bajkowe na You Tube com. link https://www.youtube.com/watch?v=r_2VJKlCNNw

Miłej nauki i zabawy.

06.05.20r.

Temat: W filharmonii.

Dzisiaj wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str. 24 -26. W ćwiczeniu na str.24 należy policzyć figury w każdym wzorze  i wpisać do okienka pod wzorami odpowiednie liczby. Na str. 25   przedstawione zostały różne instrumenty, których nazwy należy połączyć z odpowiednim obrazkiem. Spróbujcie je przeczytać z pomocą rodziców. Obejrzyjcie filmik   na You Tube com. pt. Dźwięki i odgłosy - instrumenty muzyczne link https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo    Podane przez mnie wyrazy spróbujcie podzielić na sylaby a później na głoski: flet, gitara, puzon, kołatka, perkusja, klarnet.

Piosenka do dzisiejszego tematu na You Tube com. pt.  Piosenka o instrumentach link

https://www.youtube.com/watch?v=BcuRcSuExTI   Podczas słuchania utworu potańczcie w dowolny sposób.

07.05.20r.

Temat : Czarodziejski koncert.

Dzisiaj poznacie nowe instrumenty muzyczne (wygląd i brzmienie instrumentów)

Obejrzyjcie filmik edukacyjny na You Tube com.  Wizyta w szkole muzycznej – Poznajemy instrumenty link  https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

Wykonajcie ćwiczenia w kartach prac nr 4 na str. 27 i 28.

Propozycje ćwiczeń gimnastycznych  z wykorzystaniem kubeczków po jogurtach.

1.Ćwiczenia dużych grup mięśniowych- Wędrujący kubeczek.

Dziecko przekłada kubeczek z ręki do ręki: z przodu, z tyłu, pod kolanem, nad głową- w pozycji stojącej i w ruchu.

2.Ćwiczenia tułowia - Rzuć i ponieś.

Dziecko staje w małym rozkroku, kubeczek kładzie na głowie; wykonuje skłon głową w celu upuszczenia kubeczka na podłogę. Następnie wykonuje skłon tułowia z jednoczesnym podniesieniem kubeczka i umieszczeniem go ponownie na głowie.

3.Ćwiczenia mięśni grzbietu -Turlany kubeczek.

Dziecko w siadzie prostym, trzyma kubeczek oburącz na wyprostowanych nogach. Turla kubeczek po nogach jak najbardziej w kierunku stóp i z powrotem, mając nogi proste w kolanach.

4. Ćwiczenia oddechowe – Do góry i na dół.

Dziecko leży na plecach, kubeczek ma położony na brzuchu. Przy wdechu –uwypuklenie brzucha-obserwuje wznoszenie się kubeczka do góry; przy wydechu obserwuje  jego opadanie.

5. Ćwiczenia równowagi  -Jesteśmy uważni.

Dziecko w pozycji stojącej, kubeczek ma umieszczony na głowie (do góry dnem).Wykonuje trzy kroki marszu, potem powolny przysiad i wraca do pozycji wyjściowej tak , aby kubeczek nie spadł.

Po wykonaniu ćwiczeń proszę o przesłanie zdjęć.

Na koniec zabawy z matematyką, link

 https://www.matzoo.pl/zerowka/nauka-cyferek_50_336

https://www.matzoo.pl/zerowka/wieksza-liczba_50_327

 

08.05.20r.

Temat: Z prawej, z lewej strony.

Dzisiaj trochę ćwiczeń rozwijających waszą orientację  przestrzenną.

Oto propozycje ćwiczeń :

1.Wskazywanie swoich prawych i lewych części ciała

Rodzic wypowiada do dziecka polecenia: dotknij lewego ucha (prawego kolana, lewej stopy, prawego policzka, prawego ucha….)

2.Zabawa woreczkiem (może być mała piłeczka)

Dziecko dostaje woreczek lub piłeczkę, wykonuje polecenia rodzica np.

-rzuć woreczkiem ( piłeczką ) za siebie

-rzuć woreczkiem  przed siebie

-rzuć woreczek  po swojej prawej stronie

-rzuć woreczek  po swojej lewej stronie

 

3. Zabawa połączona z maszerowaniem.

Dziecko maszeruje po pokoju i wykonuje polecenia, pokazuje odpowiednią nogę według słów rymowanki czytanej przez rodzica:

Hej , idziemy naprzód żwawo

nóżką lewą, nóżką prawą.

Hej, maszerujemy drogą

prawą nogą, lewą nogą.

I klaszczemy wciąż rękami

nad głowami, nad głowami.

Potem z lewej , z prawej strony,

no i podskok . Już zrobiony.

 

4. Obrysowanie swoich stóp samodzielnie lub z pomocą rodzica.

Dziecko wycina rysunki swoich obrysowanych stóp, następnie koloruje:

 na zielono – rysunek prawej stopy , na niebiesko – lewej stopy

 

Na koniec wykonajcie  z pomocą rodziców ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str.29 oraz

ćwiczenia w podręczniku  Czytam, piszę, liczę na str.82 (uzupełnij figury w pętlach tak, aby było

ich 10)

11.05.20r.

Temat: Moja miejscowość.

Na początek przypomnijcie  sobie nazwy pór roku, dni tygodnia. W utrwaleniu zdobytych wiadomości pomogą  wam ćwiczenia znajdujące się na www.matzoo.pl  linki do stron

https://www.matzoo.pl/zerowka/pory-roku_48_332

https://www.matzoo.pl/zerowka/dni-tygodnia_48_340

Zabawa Dokończ.

Proszę rodziców o przeczytanie dziecku podanych przeze mnie zdań. Zadaniem dziecka jest ich dokończenie.

Miejscowość , w której mieszkam, to…..

Mieszkam w … przy ulicy…..

Lubię swoją miejscowość, bo….

Moja szkoła znajduje się w…..

Ćwiczenia poranne

1.Zabawa Wycieczka rowerowa

Dziecko w leżeniu tyłem, naśladuje pedałowanie na rowerze, mówiąc samodzielnie rymowankę:

Jedzie rowerek na spacerek

Na słoneczko i wiaterek

I na burzę i na deszcz

Nasz rowerek jedzie też

Raz, dwa, trzy

Na słowa raz , dwa, trzy –klaszcze.

2.Ćwiczenia oddechowe- oddychamy górskim powietrzem

Dziecko w pozycji stojącej wciąga powietrze z równoczesnym podniesieniem rąk. Następnie powoli je wypuszcza, opuszczając przy tym ręce.

3.Zabawa Morskie kąpiele

Dziecko w leżeniu przodem, wyciąga ręce prze siebie i naśladuje pływanie.

 

Wykonajcie z pomocą rodziców ćwiczenie w kartach prac nr 4 na str.30. Obejrzyjcie  zdjęcia, odszukajcie  wśród nich zdjęcie , które przedstawia miejscowość  podobną  do twojej,   w której mieszkasz.  Wyjdź na spacer  po swojej miejscowości, zwróć uwagę na zabudowę , budynki, obiekty, miejsca w których najczęściej bywasz .Narysuj swoją miejscowość lub siebie jak spędzasz swój wolny czas. Prześlij zdjęcie swojej pracy.

 

12.05.20r.

Na początek dnia poranna gimnastyka  na You Tube com. Skaczemy, biegniemy link do strony   https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

Dzisiaj wykonajcie wspólnie z rodzicami ćwiczenia w kartach prac nr 4 na str.31-33.

W ćwiczeniu na str. 31 przeczytaj z pomocą rodziców , co mówią dzieci o swoich miastach. Połącz zdania z nazwami tych miast. W ćwiczeniu na str. 32 przyjrzyj się zdjęciu i opowiedz co na nim widzisz. Proszę rodziców o przeczytanie dziecku tekstu znajdującego się pod zdjęciem .W ćwiczeniu na str.33 przeczytaj napisy znajdujące się  na mapie Polski.  Podziel słowa: Bałtyk, stolica, Tatry na sylaby i głoski. Co słyszysz na początku każdego wyrazu?

Poćwicz  czytanie metodą  sylabową , korzystając  ze strony na You Tube com. link

https://www.youtube.com/watch?v=9b74RbRVlOA

13.05.20r.

Temat : Warszawska Syrenka.

Na początek wykonajcie ćwiczenie w podręczniku czytam, pisze, liczę na str. 85.

Następnie  obejrzyjcie  baśń Warszawska Syrenka link do strony https://vod.tvp.pl/video/basnie-i-bajki-polskie,warszawska-syrenka,40273064 Wysłuchajcie piosenki do dzisiejszej tematu   na You Tube com. Syrenka  link  https://www.youtube.com/watch?v=c-id729zpjs

Po wysłuchaniu  piosenki odpowiedzcie  na pytania

O kim jest mowa w piosence?

Kim była Syrenka?

Co postanowiła?

Gdzie możemy teraz spotkać Syrenkę?

Zabawa przy piosence

Podczas słuchania zwrotek dziecko tańczy kołysząc się z boku na bok. Przy refrenie wyklaskuje rytm. Naucz się śpiewać  refrenu  piosenki .

Wykonajcie  także ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str.34. Na naszej grupie umieszczona będzie  karta pracy dla chętnych dzieci.

 


14.05.20r.

Temat: Polska w Unii Europejskiej.

Na początek dnia ćwiczenia gimnastyczne propozycje ćwiczeń na You Tube com. https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

Obejrzyjcie filmik edukacyjny związany z dzisiejszym tematem  na You Tube com. pt.  Poznaj unię europejską

https://www.youtube.com/watch?v=jXIgRJXt1Q4

https://www.youtube.com/watch?v=AkVUDHfOfvM

 Wykonajcie z pomocą rodziców ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str. 38 i 39. oraz w podręczniku Czytam, piszę, liczę na str.87. Na koniec  piosenka pt. Piosenka o unii europejskiej  na  You Tube com. https://www.youtube.com/watch?v=5VVAotBHuiM

Poćwiczcie dzisiaj  układanie wzorów według ustalonego rytmu link do strony

https://www.matzoo.pl/zerowka/ukladamy-wzor_49_347


15.05.20r.

Temat: Liczymy do 10.

 Zaczynamy dzień od porannej gimnastyki ( marsz w miejscu, podskoki na prawej i lewej nodze, pajacyki, skłony tułowia do przodu, przysiady)

 Powtórzcie  piosenkę o cyferkach na You Tube com. link https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg

Wykonajcie ćwiczenia w kartach prac nr 4 na str. 36 i 37.

W ćwiczeniu na str. 36 należy pokolorować tyle kwadratów, ile wskazuje liczba znajdująca  się obok każdego obrazka .W ćwiczeniu na str. 37 należy policzyć obrazki , wpisać odpowiednie liczby oraz wynik działania matematycznego.

Poćwiczcie dodawanie na www. matzoo.pl link do strony

https://www.matzoo.pl/zerowka/policz-i-dodaj_51_330

 Na koniec wykonajcie ćwiczenie w podręczniku czytam, piszę ,liczę  na str. 86. 

W wolnym czasie ułóżcie  swoje ulubione puzzle.

Na stronie naszej grupy karty pracy do ćwiczeń pisania wszystkich cyferek.

 


18.05.20r.

 

Temat: Motyle – latające kwiaty.

 

Na początek  poranna gimnastyka – ćwiczenia  z liczeniem w podskokach  na You Tube com. link  https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

 

Następnie obejrzyjcie filmik edukacyjny  na You Tube com. Łąka –rośliny i zwierzęta  link

 

https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4   Wymieńcie wszystkie nazwy roślin i  zwierząt , które można spotkać na łące. Podzielcie  ich nazwy na sylaby i głoski.  Wykonajcie ćwiczenie w podręczniku Czytam, piszę , liczę na str.88.  Waszym zadaniem jest pokolorowanie wiosennego obrazka. Zróbcie to starannie i dokładnie. Na koniec zagadki związane z łąką  link https://www.youtube.com/watch?v=MNHh0gw_9hU  odpowiedzcie na pytania. Narysujcie samodzielnie łąkę i jej mieszkańców,  prześlijcie  zdjęcie swojej pracy.


19.05.20r.

Piosenka na dzisiaj  youtube com. pt. Wiosna na łące link https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw  słuchając piosenki potańczcie w dowolny sposób. Wykonajcie z pomocą rodziców ćwiczenia w kartach prac nr 4 na str.40-43.  Obejrzycie filmik edukacyjny  na youtube com. pt .Majowa łąka  link https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac  odpowiedzcie na pytania

- Jakie kolory wyróżniają się na łące?

- Co jest zielone oprócz trawy?

- Jakie kwiaty rosną na łące?

- Jakie zwierzęta spotykamy na łące?

Wykonajcie pracę plastyczna pokazaną na filmiku  pt .Stemplowana łąka link

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

20.05.20r.

Temat: Łąka wiosną.

Na początek wykonajcie z pomocą rodziców ćwiczenie w kartach prac nr 4 na str. 44. Połączcie pętle z obrazkami z właściwymi zapisami działań matematycznych, wpiszcie wynik dodawania. Następnie wykonajcie ćwiczenie na str.45. Waszym zadaniem jest rozwiązanie krzyżówki. Posłuchajcie jeszcze raz wczorajszej piosenki   pt. Wiosna na łące podaję link https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw   potańczcie w dowolny sposób.

Odpowiedzcie na pytania :

- O czym opowiada piosenka?

- Kto cieszył się z tego, że jest wiosna?

Na koniec wykonajcie ćwiczenia na str. 46 i 47. W ćwiczeniu na str. 46 obejrzyjcie obrazki, nazwijcie wszystkie owady. Podzielcie ich nazwy na sylaby i na głoski. Pokolorujcie rysunki przedstawiające owady. W ćwiczeniu na str. 47 pokolorujcie  rysunek według kodu, który znajduje się pod obrazkiem. W wolnym czasie ułóżcie swoje ulubione puzzle. Na stronie naszej grupy dodatkowe karty pracy do ćwiczeń matematycznych na dodawanie.


21.05.20r.

Temat : Biedronka.

Obejrzyjcie filmik edukacyjny na www.youtube  pt . Biedronka link do strony

https://www.youtube.com/watch?v=Mcx_JLGNhnc

Wykonajcie z pomocą rodziców  biedronkę z papieru instrukcja  do jej wykonania na www.youtube  link   https://www.youtube.com/watch?v=r0mUU1IM9mM

Następnie wykonajcie  z pomocą rodziców ćwiczenia w kartach prac nr 4 na str. 48 i 49.  Dzisiaj poznacie jak wyglądają monety i banknoty. Przygotujcie  z pomocą rodziców papierowe monety i banknoty Pobawcie się z rodzeństwem lub z rodzicami w sklep(np. w sklep z zabawkami  itp.) Pamiętajcie, przy każdym towarze musi być umieszczona cena. Prześlijcie zdjęcia .

Życzę miłej nauki i zabawy!

22.05.20r.

Temat: Moja mamusia.

 

Piosenka na dzisiejszy dzień z okazji  zbliżającego się  święta Dnia Mamy na You Tube com.  Śpiewające brzdące - KOCHAM CIĘ TI AMO JE T'AIME  https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

Wykonajcie ćwiczenia w kartach prac nr 4. Na str. 50-51. W ćwiczeniu na str. 50 przeczytajcie  z pomocą rodziców rymowankę,  nauczcie  się jej  na pamięć. W pustej ramce narysujcie  portrety mamy i taty.  Następnie poćwiczcie przy swojej ulubionej muzyce  (marsz w miejscu, podskoki na prawej nodze, na lewej nodze, obunóż, pajacyki, skłony tułowia do prawej nogi do lewej nogi) Wykonajcie  również ćwiczenie w podręczniku Czytam, piszę, liczę na str. 90.  Pokolorujcie bukiet z łąkowych kwiatów.  W wolnym czasie wyjdźcie   z rodzicami na spacer na łąkę. Zaobserwujcie  rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę. Pozrywajcie  kwiatki i zróbcie z nich  piękny bukiet.




25.05.20r.

Temat: Pomagamy w domu.

 Piosenka na dzisiejszy dzień na www.youtube  pt. Dziękuję Mamo! Dziękuje Tato!  Link https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE   Nauczcie się refrenu piosenki.

Wykonajcie ćwiczenie w kartach prac nr 4 na str. 52  (proszę rodziców o przeczytanie dziecku tekstu). Narysujcie w pustej ramce jak spędzacie wolny czas ze swymi rodzicami.

Zabawa ruchowo – naśladowcza  „Pomagam mamie i tacie”

Dziecko porusza się po pokoju odpowiednio w rytm muzyki ( marsz , bieg , podskoki) na hasło Pomagam mamie i tacie dziecko naśladuje czynności  jakie wykonuje, pomagając rodzicom.

Wymienione wyrazy podziel na sylaby i na głoski:

Róża, krem, tort, lusterko, deser, obrazek

Jaka głoskę słyszysz na początku i na końcu każdego wyrazu?

Wykonajcie również ćwiczenie w kartach pracy nr 4 na str.53. Policzcie kwiaty w wazonach, wpiszcie odpowiednie liczby w zapisach działań matematycznych.

Narysujcie dla swoich rodziców piękne czerwone serduszko  a pod nim bukiet kwiatków.

 


 

26.05.20r.

 

Na początek poranna gimnastyka na www.youtube.com  ćwiczenia ruchowe dla dzieci link https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

 

Wykonajcie ćwiczenia w kartach prac nr 4 na str. 56-57. Pokolorujcie  bukiet dla mamy oraz krawat i muszkę  dla taty.  Powtórzcie  piosenkę  pt. „Dziękuję Mamo, Dziękuję Tato”, zaśpiewajcie swoim rodzicom. Wykonajcie również ćwiczenie na str. 58. Wpiszcie odpowiednie liczby w działaniach  matematycznych.

 

Na koniec  zabawa ruchowa Tyle samo

 

Rodzic pokazuje dziecku kartonik z cyframi, dziecko wykonuje tyle czynności, ile wskazuje pokazywana cyfra. Przykładowe czynności: podskoki, przysiady, skłony, pompki….

 

Ucałujcie mocno rodziców!

 


 

27.05.20r.

Dzisiaj wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str. 54.Powiedzcie gdzie idą rodzice Mikołaja, narysujcie ich drogę. Następnie wykonajcie ćwiczenie na str. 55. Obejrzyjcie wszystkie obrazki. Powiedzcie , czy dzieci zachowują się właściwie względem rodziców. Pokolorujcie okienka z wybranymi przez siebie odpowiedziami.

Pobawcie się z rodzicami w zabawę „Nogi, ręce, głowa”. Dziecko porusza się po pokoju zgodnie z rytmem wystukiwanym przez rodzica na dowolnym instrumencie (jeśli nie ma mogą być drewniane łyżki, pokrywki od garnków)Na przerwę w grze i hasło Nogi-dziecko podskakuje obunóż w miejscu. Podczas kolejnej  przerwy i na hasło Ręce – klaszcze w dłonie. Na hasło Głowa zatrzymuje się i porusza głową w prawą i lewą stronę. Pośpiewajcie piosenki , które poznaliście na dzień mamy.

Poćwiczcie znajomość  literek na www.pisupisu.pl

http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke



 28.05.20r.

Wykonajcie ćwiczenia w kartach prac nr 4 na str. 59. Rozwiążcie krzyżówkę. Odszukajcie wśród naklejek  litery tworzące  nazwy obrazków. Naklejcie je w odpowiednich miejscach. Odczytajcie hasło.

Wymienione wyrazy podzielcie na sylaby i głoski:

Ula, zegar,  dom, tulipan, garnek, kret, maki, banan, album, cebula, flaga.

Poćwiczcie i potańczcie przy swojej ulubionej muzyce.

Zabawy na dzisiejszy dzień:

Zabawa z zastosowaniem rymowanki. Dziecko podaje słowa, a rodzice podają do nich rymy.

Zabawa w parach: rodzic-dziecko.

Rob tak jak ja. Dziecko wykonuje dowolne ruchy, a rodzic je powtarza. Potem rodzic wykonuje dowolne  ruchy, a dziecko je powtarza.

Wspólny rysunek.

Rodzic ma zasłonięte oczy, w ręce trzyma kredkę. Dziecko trzyma rodzica za rękę z kredką i wspólnie rysują kwiatek.

Miłej nauki i zabawy!

 


 

29.05.20r.

 

Temat: Jesteśmy tolerancyjni.

 

Piosenka na dzisiejszy dzień  „Kolorowe dzieci”  link

 

https://www.youtube.com/watch?v=XMnJupsJnm8

 

Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy na str. 60. Obejrzyjcie zdjęcia. Powiedzcie czym różnią się przedstawione na nich dzieci? Co mają podobnego?  W drugim ćwiczeniu  skreślcie te zapisy działań matematycznych wraz z literami , które nie pasują do układu kropek przedstawionych w tabeli. Z pozostałych liter odczytajcie hasło. Wykonajcie ćwiczenia w podręczniku Czytam, pisze, liczę na str. 92 i 93. W ćwiczeniu na str.92 narysujcie drogę dzieci do gospodarstwa według podanego kodu. W ćwiczeniu na str. 93 wykonajcie działania matematyczne, połączcie zapisy działań z odpowiednimi wynikami.

Ułóżcie swoje ulubione puzzle.

 


 

01.06.20r.

 

 Piosenka na dzisiejszy dzień na youtube com. pt. Jesteśmy  dziećmi link do strony poniżej

 

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ   potańczcie przy piosence .

 

Wykonajcie ćwiczenia  w kartach pracy nr 4 na str. 61. Odszukajcie wśród naklejek zdjęcia roślin , zwierząt. Przyklejcie je w odpowiednie miejsca  według podanego wzoru. Obejrzyjcie wspólnie  z rodzicami filmik pt. Zabawa matematyczna z użyciem kolorowych klocków  https://www.youtube.com/watch?v=udHygaPNeEs  i wykonajcie podobne ćwiczenia.

 Kochane dzieci !

 Z okazji Dnia Dziecka Życzę Wam , aby uśmiech zawsze gościł

 na waszych twarzach, każdy dzień był  wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń.Niech wasze marzenia się spełniają!

 


02.06.20r.

Na początek  Muzyczna rozgrzewka  link do strony

https://www.youtube.com/watch?v=qFyIokO5WTI 

 Obejrzyjcie filmik edukacyjny  pt. Figury i kształty link do strony poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=tzsMkciG-lE

 Wymienione wyrazy podzielcie na sylaby i na głoski:

kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt, kula, figury.

Następnie wykonajcie z pomocą rodziców ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str. 62-64.

W ćwiczeniu na str. 62 narysujcie trzy przedmioty w kształcie koła i trzy przedmioty w kształcie kuli. W ćwiczeniu na str.64 dokończcie rysować rysunki według podanego wzoru.

Miłej nauki i zabawy!

 


 

 

03.06.20r.

Wykonajcie dzisiaj ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str. 66 i 67.

W ćwiczeniu na str. 66 pokolorujcie na rysunkach po prawej stronie takie same miejsca, które są wskazane na rysunkach po lewej stronie. W ćwiczeniu na str. 67 policzcie  na rysunku wszystkie figury geometryczne. Następnie wpiszcie ich liczbę obok małych rysunków figur, które znajdują się na dole strony. Pokolorujcie starannie rysunek.

Poćwiczcie przy swojej ulubionej muzyce, pobawcie się na placu zabaw.

 


 04.06.20r.

 Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str. 68 i 69. W ćwiczeniu na str. 68 narysujcie swój portret , ozdóbcie ramkę według własnego pomysłu. Pod ramką spróbujcie napisać swoje imię i nazwisko. W ćwiczeniu na str. 69 przeczytajcie sami lub z pomocą rodziców tekst .Połączcie imiona  z odpowiednimi  obrazkami  dzieci.

 Wymienione wyrazy podzielcie na sylaby i na głoski.

 Olek, Kasia, Rafał, Majka, Oskar.

 Spróbujcie napisać imiona dzieci na czystej kartce. Pamiętajcie, że imiona piszemy zawsze dużą literą.

 Na koniec zabawa muzyczno –ruchowa  dla dzieci i rodziców na youtube com. link do strony poniżej https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

 Miłej nauki i zabawy !


 

05.06.20r.

 

Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia – To znak…

 

Rodzic rozpoczyna zdania, a dziecko kończy je podając  swoje propozycje.

 

Np. Kiedy słońce zachodzi, to znak, że zbliża się noc.

 

Kiedy niebo się chmurzy……..

 

Kiedy liście spadają z drzew ……..

 

Kiedy śnieg topnieje………

 

Kiedy słońce świeci i pada deszcz ………

 

Kiedy rozpoczyna się lato…………

 Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str.70-72.

 Proszę rodziców o przeczytanie dziecku wiersza znajdującego się w podręczniku na str.70 i 71. Obejrzyjcie obrazki, powiedzcie o czym marzyły dzieci . Ułóżcie zdania na temat obrazków. W pustym prostokącie narysujcie to, o czym marzycie.

 Wymienione słowa podzielcie na sylaby i na głoski:

 samolot, rower, lody, kask, plecak, pole, las

 W ćwiczeniu na str. 72 otoczcie pętlami zabawki każdego rodzaju. Porównajcie ich liczbę i wpiszcie do okienek odpowiednie liczby i znaki. Pokolorujcie rysunki piłek według podanych opisów.


 

08.06.20r.

 

Na początek poranna gimnastyka  na  youtube com. link do strony poniżej

 https://www.youtube.com/watch?v=XfHqcTiNp1Y

 Dzisiaj wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str. 73-76.

 W ćwiczeniu na str. 73 narysujcie  podwórko, na którym  przedstawiona jest określona liczba różnych elementów. W ćwiczeniu na str. 74 obejrzyjcie obrazki, powiedzcie, co robią dzieci na podwórku. Połączcie kartoniki ze zdaniami z odpowiednimi obrazkami. W ćwiczeniu na str. 75 obejrzyjcie obrazki, powiedzcie, jak dzieci sobie pomagają. W ćwiczeniu na str. 76 przeczytajcie wyrazy sami lub z pomocą rodziców, policzcie w nich litery i połączcie wyrazy z odpowiednimi liczbami. Pobawcie się na podwórku lub na placu zabaw.

 Miłej nauki i zabawy!

 


 

09.06.20r.

 

Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str.77-79.

 

W ćwiczeniu na str. 77 dokończcie odwzorowywanie obrazków.

 

Wymienione nazwy podzielcie na sylaby i na głoski:

 

kwiat, motyl, trawa, ryba, listek, słońce, niebo, koło, rower, ławka.

 

W ćwiczeniu n str. 78 dokończcie rysować rysunek latawca po prawej stronie karty według wzoru latawca , który znajduje się po lewej stronie karty. Pokolorujcie rysunek po prawej stronie. W ćwiczeniu na str. 79 obejrzyjcie obrazki przedstawiające dzieci wykonujące ćwiczenia gimnastyczne. Połączcie obrazki z rysunkami postaci wykonujących to samo ćwiczenie. Poćwiczcie czytanie na www.pisupisu.pl  połącz sylaby w pary tak, aby powstały wyrazy,  link do strony poniżej http://pisupisu.pl/przedszkole/ukladanka-imion

 


 

10.06.20r.

 

Wykonajcie ćwiczenia w podręczniku  Czytam, piszę , liczę na str. 94 i 95.

 

W ćwiczeniu na str. 94 narysujcie w pustych prostokątach  z czym kojarzą się wam wakacje.

 

Wymienione wyrazy podzielcie na sylaby i na głoski:

 

morze, góry, plaża, słońce, woda, jezioro, lody,  basen.

 

W ćwiczeniu na str. 95 narysujcie starannie szlaczki.

 

Poćwiczcie dodawanie i odejmowanie na www.matzoo.pl link do strony poniżej

 

https://www.matzoo.pl/zerowka/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-10_52_7

 


 

15.06.20r.

 

Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str.80-82.W ćwiczeniu na str. 80  pokolorujcie rysunek, przeczytajcie samodzielnie lub z pomocą rodziców tekst znajdujący się pod obrazkiem. Odpowiedzcie na pytanie  Co robimy na plaży?

 

Wymienione wyrazy podzielcie na sylaby i na głoski:

 

wakacje, korale, owoce, lato, jezioro, trawa, plaża, woda, latawiec, muszla, okulary.

 

Ćwiczenia poranne:

 

Ćwiczenia tułowia- kwiaty na letniej łące.

 

Dziecko w siadzie klęcznym podpartym, głowę ma położoną na kolanach. Na hasło rodzica kwiaty rosną wykonuje powolny wyprost tułowia i głowy oraz unosi ręce do góry. Na hasło rodzica kwiaty więdną, dziecko powraca do pozycji wyjściowej.

 

Ćwiczenia mięśni grzbietu- Ślimaki

 

Dziecko w leżeniu przodem, ma wyprostowanie i złączone nogi. Na hasło rodzica Ślimak, pokaż rogi- unosi głowę i ręce nad podłogę, a następnie przykłada zwinięte w piąstki dłonie do skroni. W czasie tego ćwiczenia łokcie są uniesione w górę. Na hasło rodzica Ślimak, schowaj rogi – opuszcza ręce i głowę i chwilę leży swobodnie na dywanie.

 

W ćwiczeniu na str. 81 dokończcie rysować rysunek znajdujący się na dole strony według wzoru znajdującego się na górze strony. Pokolorujcie  tylko rysunek znajdujący się na górze strony.  W ćwiczeniu na str. 82 połączcie miasta na rysunku mapy  odpowiednim kolorem według podanego opisu pod mapą Polski. Na koniec posłuchajcie piosenki na youtube com pt. „Wakacje .Piosenka o wakacjach” link do strony poniżej

 

https://www.youtube.com/watch?v=YiAqFamPMqs

 


 

 

 

19.06.20r.

 

Na początek poranna gimnastyka. Propozycja ćwiczeń z rodzicami link poniżej

 

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

 

Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str.83-86.

 

W ćwiczeniu na str. 83 przeczytajcie sami lub z pomocą rodziców, co mówią dzieci o miejscach swoich wyjazdów na wakacje. Połączcie teksty z odpowiednimi zdjęciami.

 

W ćwiczeniu na str.84 połączcie zapisy działań matematycznych z odpowiednimi wynikami . W pustych okienkach wpiszcie liczby będące wynikami dodawania i odejmowania. Połączcie liczby w pary tak, aby wynik dodawania wynosił 10.  W ćwiczeniu na str.85 policzcie patyczki w każdym wzorze. W pustym prostokącie narysujcie wzór z patyczków według własnego pomysłu. W ćwiczeniu na str. 86 narysujcie miejsce, w którym spędzicie wakacje.

 

Życzę miłej nauki i zabawy!


 


 

23.06.20r.

 

Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy nr 4 na str.88-91. W ćwiczeniu na str.88 dokończcie rysować dzbanki według  podanego wzoru ,w ćwiczeniu na str.89 dokończcie rysunki według  wzoru. W ćwiczeniu na str. 90 proszę rodziców o przeczytanie dziecku wiersza. Odpowiedzcie na pytanie: Co dzieje się latem w przyrodzie?,  Za co lubicie lato? Pokolorujcie rysunki dotyczące treści wiersza. W ćwiczeniu na str. 91 narysujcie drogę chłopca do butów odpowiednich na wycieczkę. Wykonajcie laurkę na dzień taty.

 


24.06.20r.

Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy na str. 92-94.  W ćwiczeniu na str. 94 proszę rodziców o przeczytanie dziecku tekstu. Utrwalcie  wszystkie poznane literki i cyfry. Piosenka na wakacje na youtube.com.pt. „Lato na dywanie”.  link https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ