Zadania 20.04.2020.
Temat dnia: Strach ma wielkie oczy.
Wysłuchajcie załączonego nagrania z cyklu Listy od Hani i Henia: „Strach ma wielkie oczy” (dodatkowo tekst znajduje się w podręczniku str. 44 i 45) i spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania.
- Co Hania sobie wyobraziła, gdy usłyszała dźwięk „plask, plask”?
- Co wydawało dźwięk „plask, plask”?
- Dlaczego Hania bała się wyjrzeć spod kołdry?
- Kogo Hania chciała uratować, wyskakując spod kołdry?
- Czy Hania wykazała się odwagą, gdy postanowiła uratować Stefanię? Dlaczego?
- Kiedy można powiedzieć o kimś, że jest odważny?
- Czy łatwo jest być odważnym? Dlaczego?
Nazwijcie emocje przedstawione na zdjęciach w zeszycie ćwiczeń (ćw. 1 str. 47) oraz podpiszcie je wyrazami z ramki. Wykonajcie ćw. 2 ze str.47.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str. 40 i 41. Przypomnijcie sobie nazwy dni tygodnia (podręcznik str. 100) spróbujcie odpowiedzieć ustnie na zadanie 1 i 2.
I kolejna porcja ruchu: Ćwiczcie razem z prowadzącą zajęcia www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg
Zadania 21.04.2020.
Temat dnia: Strażacy w akcji.
Podręcznik: Przeczytajcie tekst ze str. 50. Odpowiedzcie na poniższe pytania:
- Na czym polega praca strażaka?
- Kiedy należy wezwać straż pożarną?
- Jaki jest numer alarmowy straży pożarnej?
Przypomnijcie sobie numery alarmowe, których należy użyć w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia. Pamiętajcie, że numerów alarmowych używamy tylko wtedy, gdy potrzebujemy pomocy w trudnych i nagłych sytuacjach. Dzwonienie pod numery alarmowe bez potrzeby lub dla żartu grozi karą.
Zadanie do wykonania w zeszycie. Pod dzisiejszą datą zapiszcie numery alarmowe i nazwy jednostek, które pod nimi urzędują:
997 – policja
998 – straż pożarna
999 – pogotowie ratunkowe
112 – numer alarmowy do wszystkich służb
Prześlijcie mi zdjęcie notatki zrobionej w zeszycie.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie ćwiczenia ze str. 50 i 51.
Matematyka: Dzisiaj poćwiczymy dodawanie i odejmowanie. Rozwiążcie zadania ze str. 42 i 43.
Wykonajcie bociana z papieru. Możecie skorzystać z pomysłu przedstawionego na filmiku: www.youtube.com/watch?v=aEuv2CgQvPI&t=10s Prześlijcie zdjęcia swoich bocianów.
Powodzenia☺
Zadania 22.04.2020.
Temat dnia: Wiosenne porządki.
Podręcznik: Przyjrzyjcie się ilustracji na str. 52 i 53. Poproście rodziców o przeczytanie tekstu ze str. 52 i odpowiedzcie na poniższe pytania:
- Gdzie wybrała się klasa Jerzego?
- Czym martwił się Jerzy?
- Co dzieci zauważyły nad rzeką?
- Co postanowiły zrobić?
- Dlaczego należy dbać o porządek w naturalnym środowisku?
- Co można zrobić, żeby nie zaśmiecać środowiska?
Wyszukajcie w tekście wyrazy z literą rz i głośno je przeczytajcie.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie ćwiczenia: 1, 2, 3, 4, 5 ze str. 52 i 53.
Matematyka: W dalszym ciągu ćwiczymy dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Rozwiążcie zadania ze str. 44 i 45.
Udanej zabawy☺
Zadania 23.04.
Temat dnia: Do czego potrzebny jest wiatr?
Podręcznik: Wysłuchajcie wiersza J. Tuwima "Dwa wiatry" (str.56) oraz przyjrzyjcie się ilustracji. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Co robiły i jak zachowywały się dwa wiatry?
- Do czego potrzebny jest wiatr?
- Jak wykorzystywano siłę wiatru dawniej, a jak wykorzystuje się dziś?
- Jak ubierzemy się w wietrzny dzień?
Przeczytajcie tekst pt."Groźne żywioły" ze str.58 i odpowiedz na pytania znajdujące się pod tekstem. Naucz się pięknie czytać.
Zeszyt ćwiczeń: Poćwiczcie pisanie rz rozwiązując ćwiczenia ze stron 54 i 55. (bez ćw.5)
Matematyka: Powtórzcie sobie nazwy miesięcy. Rozwiążcie zadania ze str. 46 i 47.
Teraz troszkę ciekawostek dla zainteresowanych tematem.
Wejdźcie na stronę www.gov.pl zdalne lekcje, szkoła podstawowa, klasa 1. Proszę wejść w plan lekcji 20-24.04.2020. następnie wtorek 21kwietnia. Znajdziecie tam temat Wiosenna burza, wejdźcie w e-podręcznik, następnie Spis treści (zielona chmurka po lewej stronie) i wybierzcie Blok 27 (pisanka), pod ikonką Nożyczki będzie temat Wiosenna burza. Wykonajcie polecenia w e-podręczniku. Gdy wrócicie do planu dnia 21 kwietnia znajdziecie ikonkę Zobacz film: Prognoza pogody - obejrzyjcie go, dowiecie się z niego wielu ciekawych rzeczy na temat pogody.
Powodzenia☺
Zadania 24.04.2020.
Temat dnia: Święto drzewa.
Podręcznik: Spróbujcie rozwiązać zagadki ze str. 60 i 61. Przyjrzyjcie się drzewom, ich liściom oraz owocom. Podajcie nazwy drzew przedstawionych na ilustracji.
- Jak nazywają się owoce tych drzew? Opiszcie ich wygląd.
- Wskażcie,które z drzew widocznych na ilustracji rosną w pobliżu Waszych domów.
- Zastanówcie się nad tym jaką funkcję w życiu ludzi i zwierząt pełnią drzewa.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 56 i 57.
Czekam na zdjęcia Waszych wiatraczków.
Powodzenia☺
Zadania 27.04.2020.
Temat dnia: Historia dzbanka.
Podręcznik: Dzisiaj poznacie literę dz. Przyjrzyjcie się ilustracji znajdującej się na str. 62 i 63 i wysłuchajcie tekstu. Odpowiedzcie na pytania:
- Co przydarzyło się tacie Kasi?
- Co postanowił zrobić tata>
- O co Kasia poprosiła tatę?
- W jaki sposób dziewczynka chciała wykorzystać uszkodzony dzbanek?
Wyszukajcie na ilustracji przedmioty, w których nazwach występuje dz i spróbujcie je przegłoskować.
Porozmawiajcie z dorosłymi na temat recyklingu, czyli odzyskiwania surowców z przedmiotów nadających się do ponownego użytku lub przetworzenia. Nauczcie się pięknie czytać tekstu ze str.62.
Karty pracy: Wykonajcie polecenia ze str. 58 i 59.
Matematyka: w dalszym ciągu doskonalimy dodawanie w zakresie 20. Obliczcie przykłady ze str. 50 i 51. Oczywiście możecie korzystać z liczydła.
Powodzenia.
Zadania 28.04.
Temat dnia: Segregujemy odpady.
Podręcznik: Zapoznajcie się z informacjami zawartymi na str. 64 i 65 i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Na czym podlega segregowanie odpadów?
- Co wskazują oznaczenia na pojemnikach?
- Wymień kolory pojemników, które służą do segregowania odpadów.
- Co do nich wrzucamy?
- Na czym polega recykling?
Nauczcie się pięknie czytać czytanki ze str. 64.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.60, 61 i 62.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str. 52 i 53.
Wykonajcie pracę plastyczną, na której przedstawicie Jak należy segregować odpady. Praca może być wykonana dowolna techniką, np. kredkami, farbami, kredkami świecowymi...
Proszę o przesłanie zdjęć zadań wykonanych w matematyce oraz pracy plastycznej.
Powodzenia.
29.04.2020.
Temat dnia: U lekarza.
Zastanówcie się chwilę:
- W jaki sposób dbacie o codzienną higienę?
- Jak często myjecie ręce, zęby, włosy i całe ciało?
- Dlaczego higiena osobista jest ważna w życiu człowieka?
Zapoznajcie się z fragmentem wiersza J. Brzechwy pt. "Natka-szczerbatka" (podręcznik str. 66) i odpowiedzcie na poniższe pytania:
- Kto mieszka w jednym z pięciu lokali?
- Dlaczego Natka-szczerbatka nie chciała myć zębów?
- Jak myślicie, co grozi Natce, jeśli nie zmieni swoich nawyków?
Przyjrzyjcie się obrazkom ze str. 67 i odpowiedzcie na pytania znajdujące się pod nimi.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 64 i 65.
Matematyka: Do wykonania dzisiejszych zadań potrzebna Wam będzie linijka. Wykonajcie polecenia ze str. 56, 57, 58, 59 i 60.
Powodzenia☺
30.04.2020.
Do dzisiejszych zajęć będzie Wam potrzebna 5 część podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Temat dnia: Na majówkę.
Dzisiaj powiemy sobie o bardzo ważnych świętach narodowych, które przypadają w pierwszych dniach maja.
-Święto Pracy - obchodzone 1 maja, to międzynarodowe święto ludzi pracujących obchodzone corocznie od 1 maja 1980 roku. W Polsce jest świętem państwowym i dniem wolnym od pracy.
-Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej - święto obchodzone od 2 maja 2004 roku. Tego dnia organizowane są różnego rodzaju akcje i manifestacje patriotyczne. W ostatnich latach powszechnym stało się noszenie w tym dniu kokardy narodowej.
-Święto Narodowe Trzeciego Maja - polskie święto obchodzone 3 maja, ustanowione 1919 roku, przywrócone po długiej przerwie w 1990 roku, w rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Jest to święto państwowe i dzień wolny od pracy.
Podręcznik: Wysłuchajcie tekstu G. Kasdepkego pt. "Maraton" i odpowiedzcie na pytania:
- W jakich zawodach uczestniczył tata?
-Do czego mama porównała wygląd taty na mecie?
-Kiedy przypada Dzień Flagi?
-O jakich innych majowych świętach jest mowa w tekście?
-Jak tata postanowił uczcić majowe święta?
-Które miejsce zajął tata w maratonie?
-Co czuł mino tego, że przybiegł przedostatni?
Zeszyt ćwiczeń: Przypomnijcie sobie jakie mamy symbole narodowe w Polsce. Wykonajcie polecenia ze str. 3 i 4.
Matematyka: Wykonajcie zadania z części 4 ze str. 61,62 i 63.
Praca do wykonania w zeszycie: Przepiszcie do zeszytu poniższą notatkę:
30.04.2020.
1 maja - Święto Pracy
2 maja - Dzień Flagi
3 maja - Święto Konstytucji 3 Maja
Nauczcie się na pamięć dwóch zwrotek naszego hymnu narodowego. Podczas połączenie przez Teams będę prosiła, żebyście mi go zaśpiewali☺
Wykonajcie flagę Polski formatu A4 (kartki z bloku, ksero) i umieśćcie ją w oknie waszego pokoju na znak jedności wszystkich Polaków podczas tych narodowych świąt majowych.
Poproszę o przesłanie zdjęć flag i notatki zrobionej w zeszycie.
Powodzenia.
04.05.2020.
Dzień dobry,
Temat dnia: Dbam o zdrowie.
Na kilka dni wrócimy do 4 części podręcznika. Wysłuchajcie tekstu M. Strzałkowskiej "Paliwo" (str. 68 i 69) i odpowiedzcie na pytania:
-Co powinniśmy robić, żeby być zdrowym?
-Jakie czynniki mają wpływ na nasze zdrowie?
-Do czego w wierszu porównano człowieka?
-Co powinniśmy stosować dla naszego zdrowia?
-Co jest paliwem dla ludzkiego organizmu?
-Z jedzenie jakich produktów powinniśmy zrezygnować?
-Od jakich produktów przybywa zdrowia?
Spróbujcie samodzielnie przeczytać tekst ze str. 91 "Gra w zielone"
Zeszyt ćwiczeń część 4: Wykonajcie polecenia ze str. 66 i 67.
Matematyka część 4: Przeanalizujcie informacje ze str. 64 i 65. Zagrajcie w karuzelę z waszymi bliskimi (instrukcja gry znajduje się na str. 66), wyniki zapiszcie w tabeli (str.67) Rozwiążcie zadania ze str. 68 i 69.
Powodzenia.
05.05.2020.
Dzisiaj temat bardzo przyjemny: Nasze ulubione zajęcia.
Podręcznik: Przyjrzyjcie się ilustracjom i zapoznajcie się z tekstami ze str.72 i 73. Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:
-Czym interesują się dzieci przedstawione w tekstach i na ilustracjach?
-Co wy robicie w wolnym czasie?
-Co jest waszym hobby?
-Dlaczego każdy powinien mieć swoje hobby?
-Co to znaczy aktywnie spędzać czas wolny?
Nauczcie się pięknie czytać jeden wybrany przez was tekst ze str.72 i 73.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 68 i 69.
Matematyka: Dzisiaj zajmiemy się obliczeniami pieniężnymi. Rozwiążcie zadania ze str.70 i 71. Poćwiczcie razem z Noni rozwiązując zadania ze str. 72 i 73.
Wykonajcie rysunek przedstawiający w jaki sposób lubicie spędzać czas wolny. Prześlijcie zdjęcia swoich prac.
Powodzenia.
06.05.2020.
Temat na dziś: Niezwykłe kolekcje.
Podręcznik: Wykonajcie polecenia pomagające w doskonaleniu techniki czytania ze str. 74.
Przeczytajcie informacje na temat kolekcji ze str.75 i odpowiedzcie na pytania:
-Co kolekcjonujecie?
-Jak dbacie o swoje kolekcje?
-Od czego zaczęła się wasza kolekcja?
-Skąd pochodzą eksponaty?
-Co jeszcze można kolekcjonować?
Zeszyt ćwiczeń: wykonajcie polecenia ze str.70, 71, 72 i 73. Proszę o przesłanie zdjęć ćw.2 ze str.70 i ćw.6 ze str.72.
Matematyka: Przechodzimy do 5 części książki. Wykonajcie zadania ze str.3 proszę o przesłanie zdjęcia zadania 2 wykonanego w zeszycie do matematyki. Pamiętajcie o zapisaniu daty w zeszycie i zachowaniu odstępów (1kratka) między działaniami. Działania zapisujemy jedno pod drugim.
Powodzenia
07.05.2020.
Temat: Na wycieczce w lesie.
Przechodzimy do 5 części podręcznika. Proszę zachować część 4, ponieważ podręczniki są własnością szkoły i trzeba będzie je do szkoły zwrócić.
Przypomnijcie sobie jak wyglądało wasze wyjście do lasu, być może byliście na spacerze z rodzicami lub dziadkami.
Dzisiaj poznamy literę sz. Przeczytajcie tekst z podręcznika (str.4) i odpowiedzcie na pytania.
-Przyjrzyjcie się ilustracji i powiedzcie, co robią dzieci.
-Dokąd pani zabrała klasę Szymka?
-Co budowały dzieci?
-Czego szukał Szymek?
-Co znalazł zamiast gałęzi?
-Jak wyglądała szyszka?
-Co dzieci miały zrobić po zbudowaniu szałasu?
-Wyszukajcie w tekście i na ilustracji obrazków, w których nazwach występuje sz.
Nauczcie się czytać tekstu ze str.4.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 5, 6 i 7.
Matematyka: Dzisiaj poznacie nową jednostkę miary, którą jest kilometr. Zapoznajcie się z informacjami znajdującymi się w podręczniku na str. 78 i 79. Rozwiążcie zadania ze str. 4 i 5.
Nauczcie się na pamięć wiersza "Mówię po polsku"
Na tym wielkim, wielkim świecie
jest tak wiele, wiele dzieci,
w różnych krajach tam mieszkają,
po swojemu rozmawiają.
Po angielsku, po niemiecku,
po francusku i po grecku,
po japońsku i po włosku,
a ja mówić chcę po polsku.
W domu polskie mam książeczki,
polskie czytam w nich bajeczki,
różne polskie znam wierszyki,
lubię polskie teatrzyki.
I piosenki polskie śpiewam.
A wieczorem, gdy już ziewam,
zanim ciemna wyjdzie nocka,
czeka polska "Dobranocka".
I alfabet znam już cały,
bo ja jestem Polak mały.
Wierszyki wyrecytujecie mi podczas połączenia na platformie Teams w przyszłym tygodniu.
Powodzenia.
08.05.2020.
Temat: Moja mała ojczyzna.
Podręcznik str. 6,7,8 i 9. Przyjrzyjcie się ilustracjom w podręczniku, zapoznajcie się z tekstami z podanych stron i odpowiedzcie na pytania:
-Kto sprząta szkołę?
-Jakie prace wykonują uczniowie, jakie - ich rodzice, a jakie - nauczyciele?
-Co robią wszyscy po zakończeniu sprzątania?
-Kiedy możemy zorganizować sprzątanie szkoły?
-Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkasz?
-W jaki sposób spędzasz wolny czas w rodzinnej miejscowości?
-Co o swoim mieście opowiada chłopiec?
-Co robi za miastem?
-Gdzie znajduje się cukiernia i jakie przysmaki można w niej kupić?
-Jakie zwierzęta można spotkać w pobliskim mieście?
Nauczcie się pięknie czytać tekstu ze str.9
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 8, 9, 10 i 11.
Pamiętajcie o nauce na pamięć wiersza "Mówię po polsku". W przyszłym tygodniu wszyscy będziecie go recytować☺
Miłego weekendu.
11.05.2020.
Temat: Czekoladowy raj.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Jak często i w jakich ilościach jecie słodycze ?
- Czym grozi nadmierne spożywanie słodyczy ?
Dzisiaj poznacie literę cz. Zapoznajcie się z tekstem (podręcznik str. 10 i 11) oraz przyjrzyjcie się ilustracji i odpowiedzcie na poniższe pytania.
1. Co uwielbia Czesia?
2. Dlaczego dziewczynka tak bardzo lubi czekoladę i jak często chciałaby ją jeść?
3. Co uwielbia mama Czesi?
4. Co chciałaby robić dziewczynka?
Wyszukajcie w tekście i na ilustracji wyrazy, w których występuje cz. Nauczcie się pięknie czytać dzisiejsze czytanki.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 12,13,14 i 15.
Matematyka: Zapoznajcie się z informacjami ze str. 6 i 7. Rozwiążcie zadania ze str.9.
I kolejna dawka ćwiczeń:
Powodzenia
12.05.2020.
Temat: Mój kraj - Polska
Podręcznik: Przyjrzyjcie się ilustracji na str.14 i 15 i opowiedzcie o miejscach, do których wybierają się dzieci. Które z tych miejsc chcielibyście odwiedzić?
Zaplanujcie swoja podróż po Polsce, powiedzcie dokąd waszym zdaniem warto pojechać.
Wyszukajcie w Internecie mapę Polski; powiedzcie w jaki sposób oznacza się na mapie morze, góry, jeziora i rzeki.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 16 i 17.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str.10, 11, 12 i 13.
Zapoznajcie się z informacjami na temat czekolady, które znajdują się w podręczniku na str.12. Wykonajcie polecenie 1 i 2 ze str.13, starajcie się głośno i bardzo wyraźnie czytać sylaby i wyrazy.
Powodzenia
13.05.2020.
Temat: Jesteśmy Europejczykami.
Wysłuchajcie tekstu pt."Moje podwórko, mój wszechświat" ze str. 16 i 17 i odpowiedzcie na pytania:
-Jak nazywają się bohaterowie opowiadania?
-Kogo Bodzio i Pulpet zobaczyli między trzepakiem a śmietnikiem?
-O co spierali się chłopcy?
-Do kogo, zdaniem chłopców, należy podwórko, miasto, kraj, Europa, planeta i wszechświat?
-Co sądził kosmita o kłótni chłopców?
-Czy kosmita waszym zdaniem miał rację?
Unia Europejska (UE) jet to gospodarczo-polityczny związek państw europejskich. Istnieje od 2009 roku i była pięciokrotnie poszerzana o różne państwa. Obecnie skupia ich 27. Wspólną walutę, którą jest euro, przyjęło 17 krajów unijnych. Flaga UE przedstawia 12 złotych gwiazdek na niebieskim tle. Hymnem UE jest Oda do radości. Polska należy do Unii Europejskiej od 1 maja 2004 roku.
Zadanie do wykonania w zeszycie: Zapiszcie dzisiejszą datę oraz króciutką notatkę:
Polska należy do Unii Europejskiej od 1 maja 2004 roku.
Pod notatką narysujcie flagę UE. Prześlijcie zdjęcie zadania wykonanego w zeszycie.
Wysłuchajcie tekstu "Consuela" ze str. 18 i 19 i odpowiedz na pytania:
-Do kogo należał pies, którego Henio spotkał na podwórku?
-Kto będzie uczył Henia języka hiszpańskiego?
-Co Consuela miała w kieszeni?
-W co Hania i Henio bawili się z Consuelą?
-Dlaczego Consuela nie mówiła po polsku?
-Dlaczego Henio chciał nauczyć się języka hiszpańskiego?
-Jak myślisz, dlaczego Hania nie chciała uczyć się języka hiszpańskiego?
-Jak myślisz, jak czuła się Consuela, kiedy spotkała Henia?
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 18 i 19.
Matematyka: Przypomnijcie sobie nazwy dni tygodnia wykonując polecenia z podręcznika ze str.80.
Rozwiążcie zadania ze str. 14 i 15.
Wyszukajcie w internecie i wysłuchajcie "Ody do radości" - hymnu UE.
Powodzenia
14.05.2020.
Temat: Niesamowite budowle.
Podręcznik: Zapoznajcie się z informacjami ze stron 20 i 21; spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
-Gdzie stoi wieża Eiffla?
-Z czego jest zbudowana i co przypomina?
-Gdzie stoi cerkiew i co przypomina?
-Jak nazywana jest dzwonnica katedry w Paryżu?
-Gdzie stoi wieżowiec przypominający kształtem ogórek?
Nauczcie się pięknie czytać wybranej przez was czytanki.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 20 i 21.
Matematyka: W dalszym ciągu utrwalamy sobie dni tygodnia. Rozwiążcie zadania ze str. 16 i 17.
Nauczcie się na pamięć pierwszej zwrotki hymnu UE - "Ody do radości".
Powodzenia.
15.05.2020.
Temat: Niesamowite muzea.
Zapoznajcie się z informacjami znajdującymi się w podręczniku na str.22 i23, przyjrzyjcie się ilustracjom i odpowiedzcie na poniższe pytania:
-W którym muzeum można przeprowadzić eksperyment?
-Co można poczuć, sprawdzić i czym sterować w Centrum Nauki Kopernik?
-Co można zobaczyć i zrobić w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju?
-Co to znaczy, że muzeum znajduje się na wolnym powietrzu?
-W jakim zamku możemy poznać historie królów i rycerzy?
-Gdzie mieszkał Koziołek Matołek?
-Co obecnie znajduje się w Pacanowie?
-Jak należy zachować się podczas wycieczki do muzeum?
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 22 i 23.
Zadanie do wykonania w zeszycie: Przepiszcie zdania z ćwiczenia 3 ze str.23. Pamiętajcie o zapisaniu dzisiejszej daty, szlaczku i przesłaniu zdjęć.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str. 18 i19.
Miłego weekendu☺
18.05.2020.
Temat: Ruch w mieście.
Wysłuchajcie wiersza Tadeusza Śliwiaka "Zielone światło":
Zielone światło
Ulicami spieszą ludzie,
Każdy gdzieś przed siebie gna.
Idą grubi, idą chudzi.
Ktoś na smyczy wiedzie psa.
Jadą auta i tramwaje.
Dyliżansów tylko brak...
Ale oto wszystko staje,
pon milicjant daje znak.
Światło zielone,
światło zielone,
można przechodzić
na drugą stronę.
Pojazdów szereg
posłusznie czeka.
Krzywda nie spotka
tutaj człowieka.
Póki zielone
światło jak liść
-bezpiecznie można iść.
Tyle domów, tyle wystaw,
tu apteka, fryzjer tam.
Tu ma sklep filatelista.
Obok salon mód dla dam.
Jak w pasiece - w naszym mieście.
Rojno, gwarno, wielki tłum.
Sto neonów równocześnie
kokietuje miejski tłum.
Światło zielone,
światło zielone,
można przechodzić
na drugą stronę.
*filatelista - kolekcjoner znaczków pocztowych.
i odpowiedzcie na pytania:
-O czym jest mowa w wierszu?
-Kto chodzi ulicami miasta?
-Kto kieruje ruchem?
-Co robią piesi, gdy zapada zielone światło?
-Do czego autor wiersza porównuje miasto?
Nauczcie się na pamięć wiersza, wyrecytujecie mi go w przyszłym tygodniu podczas połączeń na Teamsie.
Podręcznik: Przyjrzyjcie się ilustracji (str.24 i 25) i odpowiedzcie na pytanie 1 i 2.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.24 i ćwiczenie 1 ze str.26.
Zadanie dla chętnych: Wykonajcie kolaż "Miasto" - instrukcja wykonania ćwiczenie str.25
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str.24 i 25. Zadanie dla całej rodziny: Zagrajcie w grę planszową "Wyprawa do zoo" str. 22 i 23.
Powodzenia
19.05.2020.
Temat: Jesteśmy pasażerami.
Podręcznik: Przyjrzyjcie się ilustracji w podręczniku, zapoznajcie się z tekstami (str.26 i 27) i odpowiedzcie na pytania:
-Gdzie mieszka i pracuje wujek Mikołaja?
-Co robi się w stoczni?
-Dlaczego chłopiec lubi odwiedzać stocznię?
-Co mógłby udźwignąć dźwig?
-Dokąd Jadzia jedzie z dziadkiem?
-Czym się będzie zajmował dziadek?
-Czego boi się Jadzia?
Nauczcie się pięknie czytać wybranej czytanki.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.27, 28 i 29(bez ćw.11).
Matematyka: zapoznajcie się z informacjami ze str.26 i 27, rozwiążcie zadania ze str.62 i 63.
Pamiętajcie o nauce wiersza "Zielone światło"
Powodzenia☺
20.05.2020.
Temat: Wspaniałych rodziców mam.
Podręcznik: Wysłuchajcie inscenizacji Danuty Gellnerowej i Doroty Grllner "Dzieci czwórka i laurka" str.30 i 31 i odpowiedzcie na pytania:
-Ile dzieci miała mama? Ilu synów, a ile córek?
-O czym zapomniały dzieci?
-Co dzieci postanowiły podarować mamie?
-Kto złożył życzenia mamie?
-Kiedy obchodzimy Dzień Matki, a kiedy Dzień Ojca?
-Jakie inne święta pamiętacie? Podajcie ich daty?
Opowiedzcie historyjkę wykorzystując wykorzystując wyrazy z dzi i ilustracje ze str.32 i 33.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.30 i 31.
Matematyka: Dzisiaj poznacie miarę pojemności, którą jest litr. Zapoznajcie się z informacjami z podręcznika str.82 i wykonajcie polecenia w książce do matematyki ze str.28 i 29.
Praca plastyczna: Wykonajcie rysunek przedstawiający zabawę z okazji Dnia Rodziny. Prześlijcie zdjęcia swoich prac.
Powodzenia
21.05.2020.
Temat: Jesteśmy uczniami.
Podręcznik: Str.34 i 35, przyjrzyjcie się ilustracji, przeczytajcie tekst i odpowiedzcie na pytania:
-Dla kogo mama przygotowuje śniadanie?
-O co poprosiła Andżelika?
-Dlaczego córka nie dostała do szkoły kanapki z dżemem?
-Co postanowiła dziewczynka?
-Co Andżelika ma zrobić, podczas gdy jej mama będzie przygotowywać śniadanie?
-W jaki sposób powinniśmy spożywać posiłki?
Nauczcie się pięknie czytać czytanki.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 32 i 33 oraz ćw.1 i 2 str.65.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str.30 i 31.
Powodzenia
22.05.2020.
Temat: Jesteśmy koleżeńscy.
Podręcznik: Wysłuchajcie tekstu "Egoista" ze str.36 i 37 i odpowiedzcie na pytania:
-Dlaczego Paulina nie mogła chodzić do szkoły?
-Kto nosił lekcje Paulinie?
-Jaką pracę domową zadała dzieciom Pani Jagoda?
-Co mogła czuć Paulina gdy zwichnęła nogę i musiała zostać w domu?
-Dlaczego dzieci nie chciały zanieść Paulinie lekcji?
-Jak myślicie, dlaczego Paulina się zmieniła, gdy dzieci zaczęły przynosić jej lekcje?
-Czy dzieci słusznie nie chciały zanieść pracy domowej Paulinie?
-Co można poradzić Paulinie, aby dzieci chciały się z nią bawić i spędzać czas?
Przyjrzyjcie się ilustracji str.38, przeczytajcie tekst "Mali przedsiębiorcy" i odpowiedzcie na pytania:
-Co widzicie na ilustracji?
-Co jest napisane na tablicy?
-Co to jest aukcja?
-Co wisi na ścianie?
-Kto przyszedł na aukcję?
-Co to jest licytacja?
-Kto prowadzi licytację?
-Co trzyma w ręku Kasia i do czego to służy?
-Co to jest cena wywoławcza?
-W jakim celu uczniowie zorganizowali aukcję?
-Kto to jest osoba przedsiębiorcza?
Nauczcie się czytać tekst "Mali przedsiębiorcy"
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.34, 35, 36 i 37.
Miłego weekendu☺
25.05.2020.
Temat: Jacy jesteśmy?
Podręcznik: Przyjrzyjcie się ilustracji (str.40 i 41) i odpowiedzcie na pytania:
-Co przedstawia ilustracja?
-Co dzieci przyniosły do klasy?
-Co lubią robić dzieci?
-Jak wy spędzacie wolny czas, co lubicie robić, czym się interesujecie?
Przeczytajcie wiersz A. Frąckowiak i K. Glinki pt."Jesteśmy różni"
Jesteśmy różni
Jan ma włosy jak wiewiórka.
Ewa smutna jest jak chmurka.
Paweł milczy niczym ryby.
Magda w lesie zbiera grzyby.
Marek czyta grube książki.
Julka wiąże lelkom wstążki.
Cóż, różnimy się od siebie,
to jest oczywista sprawa.
Lecz wspieramy się w potrzebie,
łączy nas uśmiech, zabawa.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.38 i 39.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str. 32, 33 i 34.
Powodzenia.
26.05.2020.
Temat: Kolorowy rok.
Podręcznik: Przyjrzyjcie się ilustracjom przedstawiającym cztery pory roku (str.42 i 43). Podajcie nazwy pór roku pokazane na ilustracjach. Opiszcie zmiany zachodzące w przyrodzie w poszczególnych porach roku.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.40 i 41, ćw.2 str.65 i ćw.3 str.66.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str.35, 36 i 37.
Przypomnijcie sobie nazwy miesięcy i ich kolejność.
Wykonajcie obrazek przedstawiający waszą ulubioną porę roku.
W dniu dzisiejszym pamiętajcie o waszych kochanych mamusiach☺
Powodzenia
27.05.2020.
Temat: Różnobarwna działka.
Podręcznik: Przeczytajcie tekst ze str.44 pt. "Różnobarwna łąka" i odpowiedzcie na pytania:
-Jakie zwierzęta widzi chłopiec leżący na łące?
-Jak się czuje w stosunku do obserwowanych zwierząt, dlaczego?
-Co robią: mrówka, biedronka, pająk i dżdżownica?
-Jakie przybory należy zabrać ze sobą na łąkę, aby obserwować jej mieszkańców?
Nauczcie się pięknie czytać.
Poproście rodziców, aby przeczytali wam wiersz pt."Ogród kwiatowy pana van Gogha", przyjrzyjcie się ilustracji ze str.45 i odpowiedzcie na pytania:
-Jakie rośliny dominują w tym ogrodzie?
-Czy podoba się wam ten ogród, dlaczego?
-Co czujesz patrząc na ten obraz?
-Jak możemy zatrzymać na dłużej piękne chwile i miejsca?
Vincent van Gogh -holenderski malarz żyjący w latach 1853-1890, zyskał sławę dopiero po śmierci. Za życia był mało cenionym artystą, dziś jest uważany za jednego z największych malarzy w historii.Stworzył ponad 2000 dzieł, w tym: obrazy, akwarele, rysunki.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.42 i 43.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str.38, 39, 40. Zagrajcie w grę "Trzy obok siebie" str.41.
I odrobina gimnastyki: www.youtube.com/watch?v=Q6KaNNFTsY4
Powodzenia
28.05.2020.
Temat: Mieszkańcy kolorowej łąki.
-Czy wiecie jak nazywa się grupa owadów, do której należą: osy, pszczoły i motyle?
-Co jest cechą charakterystyczną owadów?
-Które owady są pożyteczne, a które zaliczymy do szkodników?
-Znacie pojęcie szkodniki?
Szkodniki - są to organizmy, które powodują straty w gospodarstwie człowieka. Do szkodników należą niektóre owady i gryzonie niszczące rośliny uprawne, drzewa, książki, produkty spożywcze itp. Oprócz szkód, jakie wywołują, przenoszą czasem szkodliwe wirusy, bakteria lub grzyby.
Podręcznik:Zapoznajcie się z informacjami ze str.46 i odpowiedzcie na pytania:
-Jakie są etapy rozwoju motyla?
-Opisz, jak wygląda ten owad. (wielkość, barwa)
-Gdzie można spotkać motyle?
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.44 i 45.
Matematyka:Rozwiążcie zadania ze str.42 i 43.
Zadanie dla chętnych: Przygotujcie akwarium z galaretki według instrukcji, która znajdziecie w podręczniku na str.47
Powodzenia
29.05.2020.
Temat: W barwach tęczy.
Podręcznik: Wysłuchajcie wiersza Bożeny Janusik pt. "Pejzaż" i odpowiedzcie na pytania:
-Co się wylało na papierze?
-Co przypominały farby: czarna, żółta, niebieska i biała?
Pejzaż - jet to obraz, fotografia itp. przedstawiające krajobraz (jakąś okolicę).
Rozwiążcie zagadkę.
Przysiada sobie na świata krańcach
łuk kolorowy z deszczu i słońca.
Tęcza - barwny łuk widoczny na niebie podczas deszczu lub zaraz po nim. Tęcza powstaje, gdy światło słońca przenika przez krople wody.
Kolorami tęczy są:
CZERWONY
POMARAŃCZOWY
ŻÓŁTY
ZIELONY
NIEBIESKI
GRANATOWY
FIOLETOWY
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.46 i 47.
Matematyka: Rozwiążcie zadania se str.44 i 45.
Powodzenia.
01.06.2020.
Temat: Skąd się wzięły smoki?
Podręcznik: Wysłuchajcie tekstu z podręcznika ze str.50 i 51 i odpowiedzcie na pytania:
-Kto jest bohaterem opowiadania?
-Jak wyglądał smok?
-Dlaczego Muminek pogodził się z odejściem smoka?
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.48 i 49.
Nauczcie się pięknie czytać piosenkę pt."Piosenka o marzeniach" tekst znajdziecie na str.86.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str.46 i 47.
Dzisiaj obchodzimy Dzień Dziecka.
Życzę Wam spełnienia marzeń
oraz samych uśmiechów (nie tylko w dniu Waszego święta☺)
Powodzenia
02.06.2020.
Temat: Skąd się wzięły smoki?
Podręcznik: Zapoznajcie się z informacjami na temat smoków i dinozaurów str.52 i zastanówcie się nad odpowiedziami na pytania:
-Czy smoki istniały?
-Jak nazwiemy opowieści o smokach?
-W jaki sposób przedstawiono smoki w tych fantastycznych opowiadaniach?
-Skąd pochodzi chłopiec pokazany na ilustracji i co robi?
Przeczytajcie informacje ze str.53 i odpowiedzcie na pytania:
-Czym zajmuje się paleontolog?
-Gdzie możemy zobaczyć odciski roślin i zwierząt lub skamieniałe kości?
Zadanie do wykonania w zeszycie: Przepiszcie poniższą notatkę, pamiętajcie o zapisaniu dzisiejszej daty.
Paleontolog bada dawne zwierzęta i rośliny, wie jak długo leżały kości leżały w ziemi i do jakiego zwierzęcia należały. Na podstawie znalezionych kawałków umie odtworzyć wygląd dawnych zwierząt i roślin.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.50.
Samodzielnie przeczytajcie tekst ze str.81.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str.48 i 49.
Praca plastyczna: Narysujcie na kartce smoka, którego pokochają wszystkie dzieci.
Powodzenia
03.06.2020.
Temat: O dinozaurach słów kilka.
Przyjrzyjcie się ilustracji oraz zapoznajcie z informacjami znajdującymi się w podręczniku na str.54.i 55 i odpowiedzcie na pytania:
-Jak nazywają się zwierzęta przedstawione na ilustracji?
-Jakie dinozaury zostało opisane w tekście?
-Czym się odżywiały?
-Dlaczego dinozaury wyginęły?
-Które dinozaury są przodkami współcześnie żyjących zwierząt?
-Który z dinozaurów był najmniejszy, a który największy?
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.52 i 53.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str.50 i 51.
Powodzenia
04.06.2020.
Temat: Smok Wawelski.
-O jakim mieście jest mowa w legendzie?
-Jaki problem mieli mieszkańcy miasta?
-Kto próbował pokonać smoka?
-Jaki pomysł na pokonanie smoka miał szewczyk?
-Co stało się ze smokiem?
-Jakim człowiekiem okazał się szewczyk?
-Jaką nagrodę otrzymał szewczyk?
Opowiedzcie legendę swoim bliskim wykorzystując historyjkę obrazkową, która znajduje się w podręczniku na str.56 i 57.
-Jak inaczej mogłaby zakończyć się ta legenda?
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str.54 i 55.
Wyszukajcie w Internecie mapę Polski, przyjrzyjcie się jej uważnie i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
-Jak nazywa się najdłuższa rzeka Polski?
-Skąd wypływa Wisła i gdzie kończy swój bieg?
-Pokaż na mapie bieg Wisły.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str: 52 i 53.
Praca plastyczna: Wykonajcie projekt okładki do legendy o Smoku Wawelskim. Przeslijcie zdjęcia swoich okładek.
Powodzenia
05.06.2020.
Temat: Wycieczka na łąkę lub do parku.
Dzisiaj zadanie bardzo przyjemne. Wybierzcie się na spacer do lasu lub do parku ze swoimi rodzicami i uważnie poobserwujcie rośliny i zwierzęta, które na wycieczce spotkacie.
Po dotarciu na miejsce zabawcie się w "Słucham ciszy": usiądźcie sobie, zamknijcie oczy i przez 2-3 minuty wsłuchujcie się w odgłosy. po tym czasie opowiedzcie o tym co usłyszeliście i zobaczyliście oczami wyobraźni.
Po dokonaniu obserwacji przyrody odpowiedzcie na pytania:
-Jakie barwy dominują na łące?
-Czy roślinność jest wysoka, czy. niska?
-Jakie widzieliście rośliny? Podajcie ich nazwy.
-Czy widzieliście jakieś zwierzęta? Jeśli tak, to jakie?
Jeżeli macie taką możliwość wspólnie z rodzicami zorganizujcie piknik na świeżym powietrzu, uświetni on waszą wyprawę.
Bawcie się dobrze.
Udanego weekendu☺
08.06.2020.
Temat: Dawne sposoby podróżowania.
Wejdźcie na stronę gov.pl, poniedziałek 8 czerwca;
Obejrzyjcie program "Podróże z historią" i bajkę "Środki transportu".
Karty pracy: Wykonajcie polecenia ze str.67 i 68.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str.54 i 55. Zagrajcie w grę "Paw", instrukcja znajduje się na str.56 i 57.
I odrobina ruchu: wykonajcie ćwiczenia polecane na dzień 8 czerwca na stronie gov.pl w zakładce "Zajęcia wf".
Zadanie dla chętnych: Obejrzyjcie bajkę pt. "Wielka podróż Bolka i Lolka" link na str.gov.pl, z dnia 8 czerwca.
Powodzenia
09.06.2020.
Temat: Podróżujemy koleją.
W dniu dzisiejszym ponownie skorzystamy za zasobów przygotowanych na stronie gov.pl zdalne lekcje. Proszę wejść w klasę 1, plan lekcji 8-12.06., wtorek 9 czerwca.
Obejrzyjcie filmik "Czy pociąg jedzie, czy stoi?" (bądźcie cierpliwi, ponieważ filmik dość długo się ładuje).
Zobaczcie doświadczenie "Pociąg z piernika", jeżeli macie ochotę możecie wspólnie z rodzicami wykonać własny.
Posłuchajcie wiersz Juliana Tuwima "Lokomotywa".
Zagrajcie w grę "Przebij balon".
A teraz zapraszam Was na wirtualny spacer do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Kolejne zadanie to "Liczenie do 20".
I ostatnie zadanie za strony "Poćwicz pisanie wyrazów z "ż".
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 69.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str. 58 i 59.
Powodzenia
10.06.2020.
Temat: Podróże wodne.
Proszę wejść na stronę gov.pl zdalne lekcje.
Plan lekcji 8-12.06.2020., środa 10 czerwca.
Obejrzyjcie bajkę "Morskie podróże Bolka i Lolka".
Zagraj, pokoloruj, zgadnij (wejdźcie w linki na stronie gov.pl):
-Czy lód czy woda?
-Ułóż wzór.
-Jaki to statek?
-Co napędza jednostki pływające?
-Co pływa, a co tonie?
-Transport wodny.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 70 i 71.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str: 64 i 65.
Lekcja w-f na stronie gov.pl
Powodzenia
12.06.2020.
Temat: Podniebne podróże.
Proszę wejść na stroną gov.pl klasa 1, plan 8-12.06., 12 czerwca piątek.
Obejrzyjcie bajkę "Lotnia".
Wykonajcie polecenia z serii: Zagraj, pokoloruj, zgadnij:
-Plan lotów.
-Puzzle.
-Lotnisko.
-Transport lotniczy.
Zapoznajcie się z materiałami Muzeum Lotnictwa Polskiego.
Poćwiczcie liczenie do 20 część 1, 2 i 3.
Zagrajcie w grę "Memory "ż"
Powodzenia
15.06.2020.
Temat: Dzięki klasie pierwszej wiele wiem.
Wejdźcie na stronę gov.pl zdalne lekcje. Klasa 1, plan lekcji 15-19.06., poniedziałek 15 czerwca.
Kliknijcie w link: Dzięki klasie pierwszej wiele wiem - Lekcja z e-podręcznika. Wykonajcie polecenia z e-podręcznika.
Wchodząc w poniższe linki rozwiążcie zadania:
-Ruletka sylab.
-Ile sylab ma wyraz?
-Liczba mnoga, liczba pojedyncza.
-Roślina czy zwierzę?
-Zagadki z ,,ż".
-Ułóż wyraz z,,ź".
-Gdzie słyszę głoskę ,,ż"?
-Ułóż zdanie.
-Cechy przyjaciela.
-Liczenie.
Poćwiczcie czytanie klikając w link ,,Przyjaciel z klasy".
I na koniec lekcja wf.
Powodzenia
16, 17, 18.06.2020. Sprawdzian klasy 8
19.06.2020.
Temat: Wakacyjne porady.
Podręcznik: Przyjrzyjcie się ilustracji str. 58 i 59, wysłuchajcie wiersza Jana Brzechwy pt. ,,Przyjście lata" i odpowiedzcie na pytania:
-Jak zwierzęta wyobrażały sobie przyjście lata?
-Jaki jest nastrój wiersza?
-Jaką pogodę może przynieść polskie lato?
-Jakie ubranie i obuwie należy przygotować na przyjście lata?
-Wymień nazwy zwierząt, które wystąpiły w wierszu.
Wykonajcie polecenia ze str.60. Zapoznajcie się z wiadomościami znajdującymi się na str. 61.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 56 i 57.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str. 60 i 61.
Powodzenia
Temat: Jedziemy na wakacje.
Podręcznik: Wysłuchajcie informacji o Krzysztofie Kolumbie czytanych przez Waszego rodzica ze str. 62 i odpowiedzcie na pytania:
-Kim był Krzysztof Kolumb?
-O czym marzył żeglarz?
-Co uprawiano w Indiach?
-Ile żaglowców brało udział w wyprawie Kolumba?
-Gdzie dotarł Krzysztof Kolumb?
-Jak nazywamy mieszkańców Indii?
-Co przywieźli z dalekich wypraw żeglarze Kolumba?
Zapoznajcie się z informacjami ze str. 63, przyjrzyjcie się ilustracji i odpowiedzcie na pytania:
-Co robią dzieci przedstawione na ilustracji?
-Dokąd wybierają się na wakacje?
Wysłuchajcie tekstu z cyklu ,,Listy od Hani i Henia" pt. ,,Wakacje".
Opowiedzcie przygodę Hani i Henia swoim bliskim.
Zeszyt ćwiczeń: Wykonajcie polecenia ze str. 58, 59, 60 i 61.
Matematyka: Rozwiążcie zadania ze str.66, 67, 68, 69 i 70.
Powodzenia